راه های افزایش جمعیت کندو

راه های افزایش جمعیت کندو


بسیاری از ما ممکن است از عملکرد مهم زنبورهای عسل در زندگی روزمره خود آگاه نباشیم. در واقع، زنبورهای عسل حدود یک سوم غذای مصرفی ما را تامین می کنند. متأسفانه زنبورداران طی ده سال گذشته تلفات قابل توجهی در کندو گزارش کرده اند که به گفته سازمان حفاظت محیط زیست منجر به کاهش شدید جمعیت زنبور عسل شده است.

جمعیت زنبورهای قوی و سالم برای تولید عسل و گرده افشانی گیاهان حیاتی است. با این حال، جمعیت زنبور عسل در برخی نقاط به دلیل نگرانی های متعدد از جمله کاهش ذخایر غذایی، بیماری ها و آفات کاهش یافته است. به منظور حفظ و رشد جمعیت زنبور عسل، ما در این مثاله در مورد راه های افزایش جمعیت کندو صحبت میکنیم پس با ما همراه باشید.

اهمیت تقویت کلنی و افزایش جمعیت کندو

از جمله حشراتی که با طبیعت ارتباط نزدیک دارند زنبورهای عسل هستند. جمعیت زنبورهای عسل به دلیل کمبود منابع و خشکسالی های مکرر در معرض خطر جدی قرار دارند. با این حال، خطرات به دلیل بیماری های متعدد، آفات و استفاده بی رویه از آفت کش ها دو برابر شده است. بنابراین، تقویت کلنی زنبور عسل در شرایط فعلی بسیار مهم است. با انجام این فعالیت، قدرت کلنی زنبور عسل افزایش می یابد و آن را قادر می سازد تا بیشتر تولید کند و مقاومت بیشتری در برابر تهدیدات و موانع از خود نشان دهد.

به صورت کلی اهمیت افزایش جمعیت کندو موارد زیر است:

  1. بالا رفتن تولید عسل
  2. بالا رفتن مقاومت در برابر بیماری
  3. افزایش جمعیت زنبور ها
  4. بهبود نژاد
  5. جبران کمبود ها

دلایل ضعیف شدن کندو

مهمترین عناصر موثر بر کاهش کلنی های زنبور عسل خشکسالی، برخی مواد شیمیایی کشاورزی، بیماری ها، استفاده نکردن از مکمل های مورد نیاز و آفات است. آلودگی هوا به ویژه مشکل ریزگرده ها در چندین استان کشور، کاهش مداوم گیاهان و ذخایر غذایی زنبور عسل و در نهایت مدیریت غیرمسئولانه کلنی توسط زنبورداران همگی برخی دیگر از این دلایل است.

اساساً تضعیف کلنی های زنبور عسل منجر به زیان زنبورداران و همچنین زیان دهی حرفه آنها شده است که در نهایت آنها را بیرون می کند. از سوی دیگر، منجر به کاهش تولید مواد غذایی در سراسر کشور و گرده افشانی در سطوح مختلف می شود. درک اصول پرورش زنبور عسل به شما این امکان را می دهد که از تضعیف کلنی قبل از شروع آن جلوگیری کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

برخی از مکمل ها برای افزایش جمعیت کندو

  • پرودی 400 پودر تقویت کننده ویژه زنبور عسل
  • Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان
  • استفاده از ویتامین گروه B
  • استفاده از ویتامین های A,E,C

پرودی 400 پودر تقویت کننده ویژه زنبور عسل

Prody400 ماده ای بسیار خوش خوراک و مغذی ویژه زنبورعسل است. بسته به فصل کاری زنبورداری و نیاز کندو، از این محصول می توان جهت افزایش توان پرستاری کندو و بهبود راندمان تولید استفاده کرد. استفاده از این مکمل یکی از راه های افزایش جمعیت کندو است.

پرودی 400 پودر تقویت کننده ویژه زنبور عسل 

مزیای مصرف پرودی 400:

  • افزایش شدت تخمریزی ملکه
  • مقابله با بیماری ها به ویژه نوزما
  • تولید بیشتر ژل رویال
  • کاهش آثار مخرب سمپاشی آفات، علف کش ها و سموم کشاورزی
  • کاهش استرس های محیطی
  • افزایش طول عمر زنبورعسل

Prody400 بخاطر تنوع و میزان ترکیباتش جیره غذایی زنبورعسل را بالانس می کند. این محصول در فصول جمعیت سازی، تولیدعسل، قبل از زمستان و حین زمستان گذرانی کاربردهای ویژه ای دارد.

مکمل تقویتی زنبورعسل

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان

پری ویتا دارای اجزای جداره سلولی مخمر، مانان الیگوساکارید و بتاگلوکان هست که از گسترش عوامل بیماری زا در دستگاه گوارش جلوگیری می کند و روده ها را سالم نگه می دارد ، فعالیت ایمنی سلول های فاگوسیتوز را تحریک می کند و عملکرد باکتری های مفید مانند لاکتوباسیلوس و بیدوباکتریوم را افزایش می دهد و همچنین دارای خواص قدرتمند جذب مایکوتوکسین است.

پری ویتا بواسطه نوکلئوتیدهای آزادش تکثیر سلول ها را افزایش می دهد. بنابراین یک ماده اساسی برای حیوانات جوان و تغذیه حیوانات در حال رشد است.

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان 

فواید مصرف مکمل previta:

  • محرک رشد و افزایش سیستم ایمنی طیور
  • استارت تخم ریزی ملکه، مقابله با نوزما زنبورعسل
  • محرک رشد و کنترل اسیدوز دام سبک
  • پیشگیری از اسهال گوساله
  • بهبود راندمان رشد و افزایش سیستم ایمنی آبزیان

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان

استفاده از ویتامین گروه B

ویتامین های B که شامل تیامین B1، ریبوفلاوین B2، نیاسین B3، اسید پانتوتنیک B5 و پیریدوکسین B6 می شود، برای متابولیسم زنبور عسل ضروری هستند. این ویتامین ها از سنتز انرژی، سنتز مواد آلی و تنظیم سیستم عصبی حمایت می کنند. ویتامین‌های اضافی که ممکن است به تخم‌گذاری و رشد کندو کمک کنند عبارتند از ویتامین D، ویتامین K و ویتامین H (بیوتین). همیشه به یاد داشته باشید که ویتامین ها تنها یکی از بسیاری از اجزای ضروری تغذیه زنبور عسل هستند که مصرف این ویتامین یکی از راه های افزایش جمعیت کندو است.

استفاده از ویتامین های A, E ,C

ویتامین A: رشد سیستم تنفسی و بینایی زنبور عسل به ویتامین A بستگی دارد. رشد سلول های جدید و گسترش لارو هر دو به این ویتامین بستگی دارد.

ویتامین E: این ویتامین به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو به زنبورها کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. علاوه بر این، این ویتامین ممکن است به زنبورها کمک کند تا سریعتر از استرس شیمیایی و فیزیکی بهبود یابند.

ویتامین C: سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، ویتامین C به بدن در مبارزه با عفونت ها و مدیریت استرس کمک می کند. سنتز کلاژن، که برای شکل و قوام بسیاری از اعضای بدن زنبور عسل لازم است، توسط این ویتامین نیز کمک می کند.

نقش کنترل بیماری ها در افزایش جمعیت کندو

حفظ و رشد جمعیت زنبور عسل به مدیریت بیماری ها بستگی دارد که این کار یکی از راه های افزایش جمعیت کندو میباشد. یکی از بزرگترین خطرات برای جمعیت زنبورها بیماری است. بیماری ها برای جمعیت زنبورها خطراتی ایجاد می کنند و در صورت عدم کنترل، می توانند باعث کاهش یا احتمالاً انقراض آنها شوند. حفظ جمعیت زنبور عسل را می توان با طراحی و اجرای برنامه های سلامت زنبور عسل که شامل رژیم غذایی، کنترل آفات و استفاده از کالاهای طبیعی و ارگانیک به عنوان داروهای زنبور عسل است، محقق کرد.

حفظ سلامت زنبورهای عسل در برابر بیماری ها و آفات بسیار مهم است. معاینات منظم توصیه می شود و شما در صورت مشاهده هرگونه بیماری یا علائم غیرعادی، باید سریعاً برای درمان کلنی اقدام کنید. علاوه بر این، شما باید از کندوها در برابر شکارچیان بالقوه محافظت کنید.

بهبود شرایط تغذیه کلنی چه تاثیری دارد؟

تامین منابع غذایی کافی یکی از عناصر کلیدی در رشد جمعیت زنبور عسل است. هنگامی که گیاهان محلی بیشتر گل می دهند، زمانی که گیاهان تولید کننده عسل کشت می شوند و زمانی که از تکنیک های بهینه سازی تغذیه زنبورها، از جمله تغذیه مصنوعی استفاده می شود زنبورها می توانند شرایط غذایی بهتری داشته باشند. به منظور به حداکثر رساندن تولید عسل، جمعیت بالایی از کندوها مورد نیاز است. بنابراین تغذیه کندوها با شربت قند، کیک گرده یا خمیر شیرین و تامین نیاز آنها حداقل شش هفته قبل از جریان اصلی شهد ضروری است. به یاد داشته باشید که یک زنبوردار خوب تمام نیازهای کندو را در نظر می گیرد. بنابراین، افزودن افزودنی ها و مکمل هایی که حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و سایر عناصر هستند نیز تخم ریزی را تقویت می کند.

جمع بندی

در نتیجه حفظ و گسترش جمعیت زنبور عسل حیاتی است. در این زمینه، اقداماتی از جمله بهبود شرایط غذایی، کنترل بیماری ها، ایجاد یک خانه راحت و استفاده از مکمل هایی که باعث افزایش جمعیت زنبور ها میشود می تواند مفید باشد. یکی از مکمل هایی که در زمینه ی افزایش جمعیت زنبور عسل به ما خیلی کمک میکند مکمل پرودی 400 پودر تقویت کننده ویژه زبنور عسل است که در واقع، شما می توانید با استفاده از این مکمل به حفظ و رشد کلنی زنبور عسل کمک کنید، که اینکار باعث افزایش جمعیت کارگران زنبور عسل نیز می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *