معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی

معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی


بهترین مکمل برای طیور نشان می دهد که مواد معدنی و ویتامین ها بخشی از نیاز روزانه این حیوانات هستند. اگرچه این ترکیبات در مقادیر کمی در این مکمل ها وجود دارند، اما برای رشد استخوان ها و ماهیچه ها و همچنین برای تقویت سیستم عصبی و ایمنی ضروری است. در غیاب ویتامین، مکمل ها و مواد معدنی ضروری، حیوانات و طیور در رشد و تولید مثل به مشکل بر میخورند. پس با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی، تغذیه ی طیور و برخی از بهترین ویتامین ها و ضرورت مصرف آنها برای طیور میپردازیم. به طور کلی، در صورت کمبود مواد شیمیایی شبیه به کلسیم یا فسفر، رشد، شکنندگی و نازک شدن پوسته تخم مرغ در طیور و پرندگان کاهش می یابد که برای جبران این کمبودها از بهترین مکمل ها برای طیور استفاده میکنند.

تغذیه ی طیور

تغذیه طیور نقش مهمی در توسعه و تقویت ایمنی پرندگان در برابر بیماری و همچنین سیستم دفاعی آنها دارد. حفظ تعادل غذای پرندگان بسیار مهم است و پرندگان باید به میزان مساوی غلات، سبزیجات، دانه ها و میوه ها را مصرف کنند. وعده غذایی که برای پرندگان مختلف سرو می شود باید متنوع و متعادل باشد.

برخی از متخصصان تغذیه طیور در پاسخ به سوءتغذیه برخی از پرندگان، شروع به تولید گلوله ‌ها و خرده‌ها برای انواع مرغ‌ ها کردند که از غلات، ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده می‌کردند. بین پنجاه تا شصت درصد غذای مرغ از پلت تشکیل شده است. از آنجایی که پرنده هنگام تغذیه توانایی خود را در انتخاب دانه ها از دست می دهد، خوردن آنها باعث می شود پرنده از غذای خود خسته شود. به طور خاص، کنجاله سویا، ذرت، پودر گوشت، صدف، استخوان، ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها رژیم غذایی پرندگان را تشکیل می دهند که در ادامه ما به معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی میپردازیم.

ضرورت استفاده از مکمل برای طیور

از ابتدای پیدایش تا کنون، یکی از دغدغه های اصلی بشر، در دسترس بودن غذا بوده است که بعد از آب و هوا، دومین جزء مهم زندگی است. اقلامی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ و فرآورده های حیوانی برای انسان ها ضروری هستند که تمامی آن ها از حیوانات و طیور گرفته میشود پس به همین دلیل تغذیه مناسب طیور پیش نیازی بر کیفیت غذای انسان است.

به همین دلیل مکمل ها و خوراک طیور موادی هستند که برای بهبود جذب و هضم اجزای اساسی جیره و همچنین برای کاهش کمبودهای غذایی به جیره‌ های غذایی اضافه می‌شوند. مکمل ها توسط پرورش دهندگان دام برای رفع نیازهای تغذیه ای حیوانات استفاده می شود و در شرایط عادی، غیبت آنها از رژیم غذایی منجر به اختلال در عملکرد می شود.

در قسمت زیر به برخی از مهم‌ ترین دلایل استفاده از بهترین مکمل برای طیور میپردازیم:

  • افزایش کیفیت تولید
  • بهبود مدت زمان تخم گذاری
  • سلامت و فعالیت
  • بالا رفتن سلامت استخوان ها
  • بالا رفتن مقاومت طیور در مقابل انگل ها

افزایش کیفیت تولید:

توزیع کنندگان خوراک برای طیور استدلال می کنند که متعادل کردن سطوح چربی، پروتئین و کلسیم در خوراک طیور برای بهبود کیفیت محصول ضروری است. این امکان وجود دارد که پرندگان در سال های شکل گیری خود دچار کمبود کلسیم باشند که در این صورت مکمل ها می توانند این کمبود را جبران کنند.

بهبود مدت زمان تخم گذاری:

استفاده از یک مکمل با کیفیت بالا روشی فوق العاده برای افزایش زمان تخم گذاری طیوراست. چرخه تخم گذاری زمانی که بدن آنها تغذیه کافی دریافت نمی کند مختل می شود. پرورش دهندگان می توانند با اطمینان از اینکه غذای معمولی طیور از نظر مواد مغذی متعادل است، به ارتقای سلامت جوجه های مرغ کمک کنند.

سلامت و فعالیت:

پرندگان در هر مرحله از زندگی خود، از رشد و توانایی تولید مثل، باید در شرایط خوبی باشند و فعال باشند. در این مورد، مسلم است با استفاده از مکمل ها طول عمر مرغ افزایش می یابد و از بیماری ها جلوگیری می شود. با توجه به تغییرات در بدن و محیط اطراف، مکمل های اضافه شده به خوراک طیور معیارهایی مانند رشد و نمو را افزایش می دهند. این خوراک نه تنها جوجه ها را از بیماری های فصلی دور نگه می دارد، بلکه بدن و متابولیسم آنها را نیز تقویت می کند و آنها را پرانرژی نگه میدارد.

بالا رفتن سلامت استخوان ها:

برای اینکه مرغ ها بتوانند کلسیم را به بدن خود وارد کنند، اساساً فسفر ضروری است. به این ترتیب، شما به نوعی غذای پرندگان نیاز دارید که سطوح فسفر قابل توجه ای داشته باشد. علاوه بر این، مواد مبتنی بر چربی مانند سویا یا چربی حیوانی عناصر مهمی هستند که باعث رشد جوجه ها می شوند.

بالا رفتن مقاومت طیور در مقابل انگل ها:

طیور خاصی از جمله غاز، اردک و مرغ ها در برابر انگل ها آسیب پذیر هستند. افزودن مکمل های ضد استرس غنی از پتاسیم، ویتامین و مواد معدنی باعث توقف رشد باکتری های خطرناک در روده می شود. علاوه بر این، این مواد مغذی از جوجه ها و غازها در برابر بیماری های باکتریایی محافظت می کنند.

معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی

  1. Prody poultry – محرک رشد و تقویت سیستم ایمنی طیور
  2. Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان
  3. مکمل پروتکسین
  4. مکمل پروموتور
  5. مکمل بیوهربال طیور

 Prody poultry– محرک رشد و تقویت سیستم ایمنی طیور

پودر پرودی طیور ، فرآورده ای کاملا طبیعی و سبز می باشد که برای کمک به رشد و ایمنی بیشتر طیور، تولید شده است. از طرفی این محصول حاوی اسیدهای آمینه ضروری برای رشد ، ویتامین های گروه B ، محرک های رشد از جمله پپتیدها و نوکلئوتیدها است. همچنین این محصول که بهترین محرک رشد طیور محسوب می‌شود، سرشار از مواد معدنی کمیاب به ویژه کروم ، فسفر و بهترین منبع سلنیوم است.

 Prody poultry– محرک رشد و تقویت سیستم ایمنی طیور

فواید مصرف پرودی طیور:

  • محرک رشد و افزایش سیستم ایمنی از طریق افزایش تولید ایمونوگولبین
  • کاهش استرس گله، بهبود ضریب تبدیل، افزایش سلامت دستگاه گوارش و بهبود جذب مواد مغذی
  • کاهش مصرف آنتی بیوتیک
  • درمان اسهال روده ای ناشی از باکتری ها و تغذیه

مکمل پرودی محرک رشد و تقویت سیستم ایمنی طیور

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان

پری ویتا دارای اجزای جداره سلولی مخمر، مانان الیگوساکارید و بتاگلوکان هست که از گسترش عوامل بیماری زا در دستگاه گوارش جلوگیری می کند و روده ها را سالم نگه می دارد ، فعالیت ایمنی سلول های فاگوسیتوز را تحریک می کند و عملکرد باکتری های مفید مانند لاکتوباسیلوس و بیدوباکتریوم را افزایش می دهد و همچنین دارای خواص قدرتمند جذب مایکوتوکسین است. پری ویتا بواسطه نوکلئوتیدهای آزادش تکثیر سلول ها را افزایش می دهد. بنابراین یک ماده اساسی برای حیوانات جوان و تغذیه حیوانات در حال رشد است.

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان 

فواید مصرف previta طیور:

  • محرک رشد و افزایش سیستم ایمنی طیور
  • استارت تخم ریزی ملکه، مقابله با نوزما زنبورعسل
  • محرک رشد و کنترل اسیدوز دام سبک
  • پیشگیری از اسهال گوساله
  • بهبود راندمان رشد و افزایش سیستم ایمنی آبزیان

Previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان

مکمل پروتکسین

یکی از پروبیوتیک‌هایی که اخیراً مدیریت مرغداری ها در دنیا بیشتر به آن توجه کرده است، پروتکسین است. زیرا پروبیوتیک ها تاثیر قابل توجهی بر راحتی مرغ ها، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت عمومی دارند. استفاده از پروتوکسین در جوجه های مادر، تخمگذار و جوجه های گوشتی موضوع آزمایش های متعددی بوده است.

بدون اعمال محدودیت در مصرف گوشت و تخم مرغ، تقریباً همه آنها اثرات مفید پروبیوتیک های پروتکسین را در توسعه و تقویت سیستم ایمنی نشان داده اند. پروکسین در گله های مرغ تخمگذار و گوشتی برای بهبود مدیریت تغذیه، کنترل آلودگی، کاهش اسهال و بهبود کنترل بستر استفاده می شود. از سوی دیگر، هیچ اثر منفی ندارد و باعث رشد یکنواخت گله و بهبود و تولید یکنواخت تخم می شود.

مکمل پروموتور

تقویت سیستم ایمنی به ویژه در طول ایمن سازی و مرحله بهبودی بیماری ها، افزایش ضریب تبدیل غذا و بالا بردن میانگین وزن و تولید برخی از فواید مصرف مکمل پروموتور برای طیور است که شما میتوانید از این مکمل استفاده کنید.

مکمل بیوهربال طیور

به دلیل ترکیبات گیاهی به کار رفته در تولید این مکمل و کیفیت متمایز مواد موثره در هر یک، داروهای گیاهی با پیچ و تاب بیوگیاهی برای درمان و بهبود انواع مسائل حیوانی از جمله طیور بسیار کاربردی و مفید هستند. در واقع، مواد گیاهی از جمله علف لیمو، آویشن باغی و سیر در ساخت این داروی طبیعی برای طیور گنجانده شده است.  این محصول دانش بنیان با هدف بهبود تغذیه طیور و افزایش اشتهای آنها با جدیدترین متدهای روز دنیا طراحی و تولید شده است و دامنه تاثیرات هر یک از اجزای آن موجب تقویت یکدیگر می شود.

برخی از ویتامین های مورد نیاز برای طیور

ویتامین A: رشد و نمو ماهیچه ها، پوست و سیستم تنفسی جوجه های گوشتی به ویتامین A بستگی دارد. علاوه بر این، این ویتامین برای حفظ سیستم ایمنی بسیار مهم است.

ویتامین D: در جوجه های گوشتی ویتامین D برای رشد استخوان، حفظ سلامت استخوان و جذب کلسیم و فسفر ضروری است.

ویتامین E: سرشار از خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین E از سلامت بافت ها و سلول های بدن جوجه های گوشتی حمایت می کند. علاوه بر این، این ویتامین برای حفظ عملکرد ایمنی و تقویت عملکرد جنسی بسیار مهم است.

ویتامین K: در جوجه های گوشتی ویتامین K برای گردش خون سالم و جذب کلسیم ضروری است. علاوه بر این، این ویتامین برای جلوگیری از خونریزی ناشی از شکستگی استخوان بسیار مهم است.

ویتامین B کمپلکس: آنها به طور کلی برای سلامت جوجه های گوشتی ضروری هستند. این ویتامین ها برای تولید انرژی، عملکرد عصبی، متابولیسم و ​​سلامت پوست مهم هستند.

ویتامین C: این آنتی اکسیدان ضروری از عملکرد سالم ایمنی، رشد بافت و جذب آهن در بدن پشتیبانی می کند.

ویتامین H: در جوجه‌های گوشتی، ویتامین H برای تقویت ناخن‌ها، پوست و پرها ضروری است.

ویتامین PP: ویتامین PP برای سلامت پوست، سیستم عصبی و دستگاه گوارش جوجه های گوشتی ضروری است.

قبل از شروع پرورش جوجه‌های گوشتی، درک این نکته ضروری است که تامین ویتامین‌های مورد نیاز این پرندگان معمولاً از طریق تغذیه صحیح در طول مراحل پرورش تامین می‌شود.

جمع بندی

پرورش طیور گوشتی به تغذیه، ویتامین و مکمل های مناسب وابسته است. به همین دلیل ما در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین مکمل های پرورش طیور گوشتی پرداختیم که دو نمونه از این مکمل ها مانند  prody poultry– محرک رشد و تقویت سیستم ایمنی طیور و previta مایع – مکمل ویژه دام ، طیور ، زنبورعسل و آبزیان، نقش بسزایی در پرورش طیور گوشتی دارند که باعث افزایش رشد و بالا رفتن سیستم ایمنی طیور، کاهش استرس، درمان اسهال و… میشوند. همچنین این مکمل ها جزو بهترین مکمل ها برای پرورش طیور هستند و شما عزیزان میتوانید از این مکمل ها به آسانی اسفتاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *