بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری

بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری


هدف از مکمل های چاق کننده و بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری تامین ویتامین ها و مواد معدنی کافی برای حمایت از سلامت مطلوب در عین در نظر گرفتن حداکثر سرعت رشد گوساله ها است. یکی از مزایای پرواربندی صحیح گاو این است که امکان استفاده از پتانسیل ژنتیکی گاوهای گوشتی را فراهم می کند و در عین حال تلفات گاوهای شیری و مولد را به حداقل می رساند همچنین افزایش وزن روزانه و پاسخ های ایمنی گوساله های پروار با تنظیم دقیق خوراک و استفاده بهینه از مکمل های ویتامین و مواد معدنی به حداکثر می رسد.

هر حیوانی، از جمله گاو و گوساله، مراحل زندگی مشخصی را پشت سر می گذارد. برای اینکه یک گوساله سالم رشد کند، باید بتواند نیازهای خود را برآورده کند و از ابتدای وجودش تغذیه کافی دریافت کند. به طور کلی، گوساله ها با توجه به میزان تولیدشان هر چقدر که می خواهند غذا می خورند. جیره که به عنوان مکمل نیز شناخته می شود، ترکیبی از وعده های غذایی است که گوساله باید هم در روز و هم در شب از آن تغذیه کند که در ادامه به برخی از این مکمل ها، بهترنی غذا برای گوساله و تغذیه گوساله میپردازیم.

تغذیه گوساله پرواری

غذا دادن به گوساله بسیار مهم است زیرا رشد آن را تعیین می کند، گوساله ها را پروار می کنند تا گوشت قرمز تولید کنند. گوساله ها باید پروار شوند تا میزان پروتئین لازم برای جامعه تامین شود، گوساله ها گوشتی دارند که درصد پروتئین آن 21٪ است و چربی کمتری نسبت به گوشت گوسفند دارند. عامل اصلی چاق شدن رژیم غذایی و تغذیه است زیرا حیوان به انرژی، پروتئین، بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری و سایر مواد مغذی نیاز دارد که به بالاترین سطح رشد خود برسد.

بنابراین، هر چه تغذیه و سلامت گوساله ها بهتر باشد، حرفه پرواربندی سودآورتر خواهد بود. بنابراین، به منظور به حداکثر رساندن سودآوری جلوگیری از اشتباهات معمولی که بازده پرواربندی گوساله را کاهش می‌دهد ضروری است.

اصول پرواربندی گوساله

گوساله های نر باید قبل از پنج ماهگی برای پرواربندی و نگهداری از هم جدا شوند تا رشد سریع آنها افزایش یابد و به آنها در رسیدن به وزن بالاتر در مدت زمان مشخص کمک شود. عناصر متعددی به موفقیت پرواربندی دام کمک می کند که برخی از آنها شامل نوع و سن حیوانات، مراقبت و تغذیه آنها، سنی که قرار است در آن کشتار شوند، و تخصص و تجربه دامپرور است.

پرواربندی گوساله فرآیند استفاده از رژیم غذایی اولیه برای افزایش وزن و گوشت حیوان در حین نگهداری آن در محوطه دامداری مجهز به ابزار مورد نیاز برای تامین آب و خوراک است. هدف اولیه از پرواربندی گوساله ها تولید گوشت است که از طریق عملیات تغذیه دستی و مکانیکی گوساله انجام می شود.

هدف از پرواربندی گوساله چیست؟

مهم است بدانید که پروار کردن حیوانات سنگین باعث افزایش چربی گوشت گوساله می شود که اینکار باعث خوش طعم شدن گوشت می شود. پرواربندی از سه ماهگی شروع می شود و با گاوهای بالغی که دیگر برای تولید مثل نیازی ندارند به پایان می رسد. به طور خلاصه، پرواربندی گوساله زنده برای اهداف زیر انجام می شود:

  1. افزایش مقدار گوشت قرمز تولید شده توسط پرواربندی حیوانات سبک و لاغر.
  2. کاهش و اجتناب از ذبح این حیوانات.
  3. افزایش و ایجاد شغل از طریق کشاورزی سنتی و صنعتی.
  4. افزایش درآمد تولیدکنندگان دام سنتی و صنعتی از طریق پرواربندی دام سبک

بهترین غذا برای گوساله چیست؟

یک رژیم غذایی کامل و جامع که پروتئین، انرژی، مواد معدنی و ویتامین کافی را فراهم می کند، رژیم غذایی ایده آل برای رشد گوساله ها است. رشد و ترمیم بافت ها به پروتئین بستگی دارد، گوساله برای انجام فعالیت بدنی خود به انرژی نیاز دارد همچنین ویتامین ها و مواد معدنی برای عملکرد صحیح بدن گوساله ضروری هستند. در ادامه برخی از بهترین غذاها را برای گوساله معرفی میکنیم:

  1. هنگام تغذیه گوساله های در حال رشد، معمولاً از ترکیبی از کنسانتره، یونجه و علف استفاده می شود.
  2. فیبر برای سلامت گوارش گوساله ها مهم است و علوفه منبع عالی آن است.
  3. یونجه منبع عالی انرژی و پروتئین است.
  4. کنسانتره یک منبع عالی از مواد مغذی، انرژی و پروتئین است.

علاوه بر این، گوساله ها ممکن است مکمل های غذایی دریافت کنند. مواد معدنی، ویتامین ها و سایر مواد مغذی که در غذای گوساله ها وجود ندارد ممکن است در این مکمل ها یافت شوند.

بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری

  • پودر سوء هاضمه و اشتها آور گوساله (Ruminats Prebiotic)
  • مکمل کنترل PH شکمبه نشخوارکنندگان (پرودی پریمیوم)
  • مکمل گاوهای پرواری گل بیف
  • مکمل ویتامینه و معدنی نیکان پرو
  • مکمل تخصصی top beef
  • مکمل ویتامینه و معدنی نسل اول
  • مکمل نسل جدید dj

پودر سوء هاضمه و اشتها آور گوساله (Ruminats Prebiotic)

پرودی ترکیبی است متشکل از ویتامین های گروه B، ترکیبات مخمر، اسیدآمینه و عناصر کمیاب که به صورت پودر تهیه شده و مصرف آن برای گاوهای شیری و تازه زایمان کرده جهت بهبود اشتها، بازیابی سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌های متابولیک نظیر کتوز و در گوساله های شیرخوار به منظور بهبود سلامتی، تقویت رشد و نیز پیشگیری و درمان حمایتی اسهال توصیه می‌شود. این مکمل یکی از بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری است.

پودر سوء هاضمه و اشتها آور گوساله (Ruminats Prebiotic) 

مزایای مصرف:

  • اشتها آور
  • پیشگیری و کمک به درمان سوءهاضمه
  • بهبود اشتها در گاو های شیری و تازه زایمان کرده
  • پیشگیری از بروز بیماری نظیر کتوز

پودر سوء هاضمه و اشتها آور گوساله

مکمل کنترل PH شکمبه نشخوارکنندگان (پرودی پریمیوم)

پرودی پریمیوم شامل مخمر زنده پوشش دار ساکارومایسس سرویزیه ، دیواره سلولی غنی از بتاگلوکان و مانان الیگوساکارید (‌‌MOS) و ترکیبات محرک رشد باکتری‌ها می‌باشد، مخمر زنده با مصرف اکسیژن درون شکمبه و کاهش تولید لاکتات، تثبیت pH شکمبه را به دنبال داشته و دیواره سلولی مخمر با افزایش سلامت روده منجر به افزایش بازده خوراک می گردد.

این محصول می تواند در شرایطی مانند تغذیه با سطوح بالای کنسانتره، اسیدوز تحت حاد یا تنش حرارتی، بهبود عملکرد میکروبیوتای شکمبه را از طریق کمک به تثبیت pH شکمبه، تضمین کند.

مکمل کنترل PH شکمبه نشخوارکنندگان (پرودی پریمیوم) 

مزایای مصرف:

  • کنترل pH شکمبه و حمایت در برابر اسیدوز تحت حاد
  • بهبود هضم فیبر، نشاسته و افزایش بازده خوراک
  • پیشگیری از افت چربی شیر، اسهال، نفخ و لنگش ناشی از اسیدوز
  • محرک رشد پروتوزوآها، قارچ‌ها و باکتری‌های مفید شکمبه
  • مقاوم در برابر پلت شدن، اکستروژن و گرما

مکمل کنترل ph  شکمبه نشخوار کنندگان پرودی پریمیوم

مکمل گاوهای پرواری گل بیف

تمام ویتامین های مورد نیاز برای چاق شدن گوساله ها را تامین می کند و با دید بسیار دقیق، بدون شک به سنگین شدن گوساله های نر کمک می کند. در دامداری ها، گوساله های نر برای آماده سازی برای تولید گوشت پروار می شوند که این مکمل میتواند در این زمینه به شما کمک کند.

مکمل ویتامینه و معدنی نیکان پرو

گوساله ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود به کنسانتره های پرانرژی نیاز دارند زیرا یونجه به تنهایی برای تامین نیازهای غذایی آنها کافی نیست. گوساله های نر به دلیل سن در هنگام پرواربندی در مرحله رشد هستند و در فصل تولید مثل باید به نیازهای هر مرحله توجه شود. مکمل ویتامین و مواد معدنی نیکان رشد برای گوساله های پروارکننده برای به حداکثر رساندن میانگین افزایش وزن روزانه ساخته شده است.

مکمل تخصصی top beef

تامین ریزمغذی های با قابلیت دسترسی زیستی بالا، به ویژه مواد معدنی و تعادل مناسب مواد معدنی، استفاده از موننسین برای مبارزه با انگل های گوارشی و کوکسیدیوز در گوساله های چاق کننده و تقویت ایمنی، تقویت شده با بیوتین برای حفظ سلامت اندام های حرکتی و افزایش اثربخشی رژیم های غذایی و بهبود کیفیت گوشت برخی از خواص این مکمل است.

مکمل ویتامینه و معدنی نسل اول

منابع ویتامینی که برای تهیه این مکمل استفاده شده است مستقیماً از منابع معتبر وارد کشور می شود. علاوه بر این، منابع تمام مواد معدنی موجود در این مکمل دارای بهترین فراهمی زیستی و کمترین آلودگی هستند. تمامی مواد به صورت روتین در آزمایشگاه های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت تایید، در فرمولاسیون تکمیلی مکمل گنجانده می شوند.

مکمل نسل جدید dj

آخرین نسل مکمل های گوساله پرواری بر اساس دانش مشاوران تغذیه دام و نشریات منتشر شده در جهان امروز ایجاد و اصلاح شده است. این مکمل حاوی آنتی اکسیدان ها، محرک های رشد و اشتها و مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که برای پرواربندی گوساله مناسب است.

جمع بندی

پرواربندی گاو و گوساله تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله نوع گاو و سن کشتار است. نژادهای زیادی از دام وجود دارد، مانند گاوهای شیری و گاوهای گوشتی. ناگفته نماند که رشد و تکامل گوساله ها و گاوها به طور قابل توجهی تحت تأثیر کیفیت رژیم غذایی و استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن در گوساله پرواری است که دو مورد از این مکمل ها پودر سوء هاضمه و اشتها آور گوساله و مکمل کنترل PH شکمبه نشخوارکنندگان (پرودی پریمیوم) است که شما میتوانید برای پرواربندی گوساله از این مکمل ها استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *