بهترین کود برای قارچ

بهترین کود برای قارچ


بدن به مجموعه وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد که قارچ های خوراکی به مقدار زیادی آن را فراهم می کنند. به طور کلی، مقدار و کالیبر پروتئین موجود در قارچ ارزش غذایی آنها را تعیین می کند. امروزه استفاده از قارچ در رژیم غذایی برای درمان انواع بیماری ها بسیار توصیه می شود همچنین پرورش قارچ یک تجارت آسان با نرخ بازگشت سریع است. پرورش قارچ در خانه راهی مطمئن و معقول برای علاقه مندان به انجام کارهای تولیدی در خانه است. برای انجام این کار باید دانش بیشتری در مورد قارچ ها داشته باشید. برای مثال شما باید بدانید مواد مغذی برای قارچ، نکاتی برای افزایش میزان تولید قارچ و بهترین کود برای قارچ کدام اند. خوشبختانه ما در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ میدهیم پس با ما همراه باشید.

مواد مغذی مورد نیاز برای قارچ

مانند سایر قارچ ها، قارچ های دکمه ای به عنوان موجودات هتروتروف طبقه بندی می شوند، به این معنی که چون فاقد کلروفیل هستند، نمی توانند از کربن موجود در هوا برای فتوسنتز استفاده کنند. در نتیجه، آنها باید به منابع کربنی که گیاهان قبلاً برای مصرف و عملکرد آنها عرضه کرده اند، تکیه کنند. به دلیل فتوسنتز، آماده سازی سبز به یکدیگر وابسته هستند. مدفوع حیوانات و کاه دو منبع کربنی هستند که قارچ ها مصرف می کنند در ادامه به برخی از مواد مغذی برای قارچ ها میپردازیم.

آب:

آب حدود 92 درصد قارچ ها را تشکیل می دهد، بنابراین وجود این عنصر برای رشد و نمو قارچ بسیار مهم است.

کربن:

برای قارچ، کربوهیدرات های ساده مانند شکر و نشاسته چندان اهمیتی ندارند. مولکول های پیچیده ای به نام سلولز، همی سلولز و لیگنین که در دیواره سلولی گیاه یافت می شود همان چیزی است که قارچ به آن نیاز دارد و کمپوست این مواد را دارد. در طی فرآیند کمپوست، برخی از این عناصر شکسته و برخی تبدیل می شوند.

ویتامن ها و مواد معدنی:

تیامین، بیوتین و چندین فاکتور رشد دیگر نمونه هایی از ویتامین ها هستند و برخی از مواد معدنی شامل کلسیم، منیزیم، گوگرد، فسفر و پتاسیم است که تمام مراحل فیزیولوژیکی به این عناصر متکی است. همچنین در حالی که برخی از مواد معدنی قابل توجه هستند، برخی دیگر فقط کمی ضروری هستند.

برخی از بهترین کود برای قارچ

  • کود آلی حاوی ریز مغذی و اسید آمینه کشاورزی رامونا
  • کمپوسیت
  • کود اسکورت تقویت کننده ضد استرس قارچ

کود آلی حاوی ریز مغذی و اسید آمینه کشاورزی رامونا

کود مایع اسید آمینه رامونا حاوی عناصر ماکرو و میکرو و محرک های زیستی شرکت کاوشگر سپهر جوان از میکروارگانیسم های تک سلولی استخراج می شود. این کود ارگانیک تمامی کمبودهای میکرو و دو کمبود ماکرو شامل نیتروژن و فسفر را برطرف می کند. همچنین حاوی 19 پروفایل اسیدآمینه چپگرد می باشد که یکی از بهترین کود برای قارچ است.

موارد مصرف آن به طور ویژه به عنوان محرک رشد و ضد استرس های محیطی به ویژه سرما و گرما است. چرا که بخاطر افزایش کارایی فتوسنتز گیاه موجب رشد رویشی آن شده و به عمیق تر شدن ریشه ها و بهبود توسعه آن ها کمک می کند.همچنین تحمل گیاه را در برابر استرس به طرز قابل توجهی افزایش داده و مقاومت در برابر آفات را بهبود می بخشد.

کود آلی حاوی ریز مغذی و اسید آمینه کشاورزی رامونا 

فواید مصرف کود آلی کشاورزی رامونا:

  • افزایش گلدهی
  • افزایش تولید میوه
  • افزایش رشد شاخ و برگ
  • تنظیم میزان هورمون های رشد
  • افزایش مقاومت گیاه در برابر تنش های دمایی
  • افزایش گرده افشانی و افزایش جوانه زنی بذرها
  • کمک به تعادل میکروفلورای خاک
  • قابل مصرف از زمان قبل گلدهی تا زمان برداشت

کود آلی حاوی ریز مغذی و اسید آمینه کشاورزی رامونا

کمپوسیت

از آنجایی که کمپوست قارچ حاوی مقدار زیادی مواد آلی است، کود بسیار ارزشمندی برای تقویت، بازسازی و توسعه خاک است. این نوع کمپوست معمولاً با یک کود پایدار ساخته می شود. امروزه معمولاً از کمپوست کاه برای تولید کمپوست قارچ استفاده می شود. کمپوست تهیه شده از قارچ ذاتاً قلیایی است و اغلب حاوی گچ است. قبل از استفاده از کمپوست قارچ، تکه های بزرگ قابل توجه گچ را بردارید همچنین استفاده کم از آن را فراموش نکنید.

کود اسکورت تقویت کننده ضد استرس قارچ

کود ضد استرس و ضد قارچ اسکورت مناسب برای محلول پاشی و آبیاری است که از ان میتوان در مراحل رشد گیاه از بذر تا بلوغ استفاده کرد. مزایای اولیه این کود به شرح زیر است: افزایش انعطاف پذیری گیاه در برابر آفات، بیماری ها و تغییرات محیطی، افزایش بهره وری محصول، کاهش میزان آفت کش های مصرفی در کشاورزی، عوامل ضخیم کننده گیاه برای دیواره سلولی برای بهبود کیفیت میوه.

روش پرورش قارچ

به طور طبیعی، همه می دانند که قارچ های در فضای باز رشد می کنند. اما چه تفریحی ​​و چه برای سود مالی، قارچ ها را پرورش می دهید، باید مکان خاصی برای آنها پیدا کنید که محیط رشد طبیعی موجود در طبیعت را تکرار کند. شرایط بهینه برای رشد قارچ، محیط های سرد، تاریک و بدون بادکش است. اگر سوله یا گلخانه ندارید، آنها را در ته کمد، زیر پله ها یا زیر خانه پرورش دهید اما حتما باید حواستان به استفاده از بهترین کود برای قارچ باشد.

قارچ ها به محض اینکه در خاک نفوذ می کنند به تهویه مطبوع در مکان های رشد خود نیاز دارند. یک انتهای اتاق زیر خانه جایی است که ما قارچ هایمان را پرورش می دهیم و به زمین باز می گردد. هوا می تواند از طریق درگاهی که در آن وجود دارد وارد فضای کوره شده و از آن خارج شود. این هوا برای فضایی به این اندازه کافی است. با این حال، هر چه فضای رشد شما بیشتر باشد، به تهویه بیشتری نیاز خواهید داشت.

نکاتی برای افزایش تولید قارچ دکمه ای

ایجاد شرایط ایده آل برای رشد و نمو قارچ دکمه ای به منظور به حداکثر رساندن تولید ضروری است. این شرایط می تواند شامل موارد مربوط به خواب، محیط اطراف و تغذیه باشد  که همه آنها در زیر توضیح داده شده اند.

  • نوع بذر
  • خاک پوششی
  • کمپوسیت
  • رطوبت و آبیاری خاک
  • کنترل بیماری و آفات

نوع بذر

نوع بذر یا تخم ریزی که در پرورش قارچ استفاده می شود می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد داشته باشد.

خاک پوششی

  1. 25 تا 1 اینچ خاک پوششی عمق ایده آلی برای بدست آوردن حداکثر توان تولید است.
  2. مدت زمان تا برداشت با عمق خاک پوشش افزایش می یابد.
  3. فشردگی خاک، که گاهی اوقات به عنوان “سخت شدن” شناخته می شود، ممکن است از رشد قارچ ها تا حد توان خود جلوگیری کند.
  4. هنگامی که تخلخل خاک به دلیل افزودن ترکیبات کاهش می یابد، از مواد کلسیم برای احیای خاک استفاده می شود.
  5. در واقع در صورتی که خاک دارای بافت سنگین، متراکم و دارای رطوبت بالاتر از حد متوسط ​​باشد، از رشد سر سوزن جلوگیری می شود.

کمپوسیت

هم حجم تولید و هم کیفیت محصول ممکن است با کمپوست فعال کاهش یابد. مقدار قابل توجهی از دست دادن رطوبت از سطح خاک پوششی در طول هوادهی احتمالاً نشانه فعال بودن کمپوست است. به طور معمول، این کمپوست ها در زیر و خشک هستند همچنین کمپوست نباید فشرده شود و در سالن ها نباید به مقدار زیاد استفاده شود.

رطوبت و آبیاری خاک

  • محتوای رطوبت و همچنین کمیت، زمان و تکنیک آبیاری خاک می تواند به طور قابل توجهی بر رشد و کیفیت قارچ تأثیر بگذارد.
  • برای تبادل نیتروژن، انتقال رطوبت از خاک پوششی به کمپوست بسیار مهم است.
  • یک عامل کلیدی در ترویج رشد سنجاق قارچ، رطوبت نسبی است.
  • رطوبت نسبی با کاهش دما کاهش می یابد، بنابراین مقدار رطوبت مناسب باید تامین شود.
  • رطوبت بیش از 95 درصد باعث رشد رویشی می شود.

کنترل بیماری و آفات

بیماری ها و آفات می توانند خروجی قارچ را چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت کاهش دهند. به عنوان مثال، اگر قارچ بریده شود، یک لکه باکتریایی در نزدیکی قاعده کلاهک دیده می‌شود و لکه‌های قهوه‌ای ریز به نام نکروز داخلی که توسط یک نوع باکتری ایجاد می‌شود  قابل مشاهده است همچنین کیفیت و بازارپسندی قارچ تحت تاثیر این بیماری است.

جمع بندی

برای رشد هرچه بهتر قارچ ها ما باید از کودهای مورد نیاز استفاده کنیم که به فرایند رشد قارچ کمک کند. این کودها تمام مواد مغذی مورد نیاز برای قارچ را تامین میکند همچنین باعث جلوگیری از بیماری ها و آفات در قارچ ها میشوند که  این کار باعث بالا رفتن کیفیت و درشت شدن قارچ میشود. یکی از این بهترین کود برای قارچ کود آلی حاوی ریز مغذی و اسید آمینه کشاورزی رامونا است که شما میتوانید از این کود برای رشد هرچه بهتر قارچ استفاده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *