بهترین مکمل برای رشد کره اسب

مکمل برای رشد کره اسب از جمله مکمل های ضروری است که پرورش دهندگان اسب باید با آن آشنا باشند. مکمل برای رشد کره اسب به بهبود کیفیت و سلامت کره ها کمک زیادی می کند. این مکمل ها به شکل خوراکی بوده و هدف از استفاده از آن کمک به بهبود افزایش قد کره اسب در فواصل 6 ماهگی تا سه سالگی است.

معرفی مکمل های برتر برای رشد کره اسب

نگهداری از اسب تنها به معنای رسیدگی به خوراک و سرپناه برای حیوان نیست. بلکه نگهداری و مراقبت از حیوان از دوران کره‌گی تا بزرگسالی آن امری ضروری است. رسیدگی به خوراک اسب به تناسب سن آن و نیز استفاده از مواد غذایی که به بهبود تغذیه، تقویت سیستم ایمنی و نیز افزایش رشد کمک کند، بسیار اهمیت دارد.

کره اسب ها به دلیل ضعیف بودن و نیز نداشتن آنزیم های گوارشی مناسب مراقبتی به مراتب بیشتر از اسب های دیگر می طلبند. اگرچه در نگهداری از اسب های بزرگسال نیز مکمل اسب یکی از ضروریات به شمار می آید و نمی توان از آن غافل شد.

مکمل های برتر برای رشد کره اسب مزیت های استفاده از مکمل برای رشد کره اسب

  • به بهبود و تسریع رشد کره اسب کمک می کند
  • اسکلت بدنی و رشد قد اسب ها را بهبود می بخشد
  • بسیاری از انواع مواد معدنی و ویتامین های ضروری کره اسب را تامین می کند

به طور کلی هر کره اسب روزانه حدود نیم تا یک گالن است. در این شرایط می توان روزانه 5 گرم از انواع مکمل های مورد نیاز کره اسب را در رژیم غذایی آن قرار داد. در این مطلب سعی داریم تا بهترین مکمل برای رشد کره اسب را معرفی کنیم. از شناخته شده ترین مکمل های موجود در بازار می توان به مواردبه این موارد اشاره کرد: جینوکس،پرودی350(prody)، سوپر کلت، nutri grow،Equi Phoormin،Pmc،amino vita plus،Mare Foal، دکتر هورس

10مورد از بهترین مکمل های رشد و تقویت کره اسب

1. مکمل پرودی 350

یکی از محصولاتی است که با عنوان پودر پری بیوتیک اسب نیز شناخته می‌شود و از آن اغلب برای تقویت سیستم ایمنی اسب و جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی این حیوانات و همچنین رشد کره اسب استفاده می‌شود، پودر پری بیوتیک اسب (prody350) می باشد.

این پودر حمایتی که به صورت دوره‌ای در وعده‌های غذایی اسب گنجانده می‌شود، شامل موادی همچون مانانالیگوساکارید و بتاگلوکان است که به عنوان پریبیوتیک‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی در بهبود سلامت دستگاه گوارش اسب و تقویت سیستم ایمنی تاثیر دارند.

همچنین از آنجاییکه پرودی 350 سرشار از پروتئین، مواد معدنی، ویتامینهای گروه B، آمینو اسید‌های ضروری و مهم برای رشد و سلامت حیوان، و منبع مهم و سرشاری از سلنیوم و کروم است، موجب بهبود حرکات گوارش اسب، درمان یبوست یا اسهال، کاهش سوء هاضمه اسب، کاهش ناهنجاریهای عصبی و رفتاری حیوان، افزایش وزن کره اسب‌ و بهبود سلامت این حیوانات می‌شود.

مصرف prody 350 در اسب‌های ماده موجب افزایش احتمال حاملگی و بهبود شرایط رحم برای زاد و ولد می‌شود. مصرف این محصول آرامش بخش و شادی آور است و در کاهش میزان استرس در اسب‌های ماده پا به ماه، نقش مهمی دارد.

پرودی ۳۵۰ همچنین موجب افزایش تولید شیر از لحاظ کیفی و کمی در اسب‌های ماده آبستن می‌شود. و به همین دلیل مصرف این ماده توسط دامپزشکان توصیه می‌شود.

فواید استفاده از مکمل prody350

  • افزایش وزن کره اسب
  • رشد و نمو اسکلت کره اسب
  • بهبود حرکات گوارشی
  • کمک به درمان اسهال و سوء هاضمه
  • کاهش ناهنجاریهای رفتاری و عصبی

خرید مکمل تقویتی کره اسب (پرودی 350)

2. مکمل جینوکس

این مکمل در زمره مکمل های رشد به شمار می آید که سرشار از مواد معدنی کیلاته است. مس و روی مهمترین مواد معدنی است که در این مکمل تعبیه شده است که در ترکیب با اسیدهای آمینه باعث بهبود رشد کره اسب می شود.

بهبود ساختار استخوانی و ماهیچه ای کره نیز از دیگر مزیت های این مکمل به شمار می آید. در صورتی که کره اسب زیر یکسال است و با شیر تغذیه می شود می توان روزانه 90 تا 120 گرم از این مکمل را در رژیم غذایی آن تعریف کرد.

 

3. مکمل سوپر کلت

استفاده از این مکمل از 2 ماهگی کره اسب ها مجاز است. مکمل رشد سوپر کلت به تسریع جذب مواد مغذی کمک زیادی می کند. علاوه بر اینکه میزان استرس را در کره اسبها کاهد می دهد.

بهبود رشد و نمو، تقویت رشد استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کره ها از دیگر مزیت های این مکمل به شمار می آید. این مکمل نیز غنی از مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن کره اسب است.

مکمل رشد برای کره اسب ها4. مکمل nutri grow

این مکمل نیز با داشتن مقادیر زیادی از مواد معدنی و ویتامین های ضروری کره اسب ها یکی از بهترین ها به شما می آید. از آنجا که در رژیم غذایی روزانه کره اسب ها پروتئین کافی از غذای طبیعی و مراتع به دست می آورند اما مواد معدنی و ویتامین کمی دریافت می کنند. از همین رو می توان مکمل nutri grow با دوز روزانه 150 گرم برای کره اسب ها در نظر گرفت.

منگنز، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و مس از جمله مواد معدنی ضروری این مکمل است.

5. مکمل EquiPhormin

این مکمل با کمک به بهبود رشد قدی و استخوان بندی کره اسب ها در صورت نیاز بسیار موثر است. بهبود تراکم مواد معدنی استخوان کره ها و نیز جبران کاهش رشد کره اسب ها روند رشد آن ها را تسریع می کند.

6. مکمل بنوفورمین

این مکمل دارای انواع غنی از ماکرو مولکول های مواد معدنی کمیاب و اسیدهای آمینه است. وجود سدیم زئولیت در کنار کلسیم، فسفر، روی، منگنز، مس، لیزین و متیونین به رشد و نمو اسکلت کره اسب کمک می کند.
در واقع این مکمل برای استخوان سازی کره اسب ها بسیار مفید است. نکته قابل توجه این است که از این مکمل صرفا باید در رژیم غذایی طبیعی کره اسب ها به میزان 60 گرم در روز و تنها برای کره اسب های یک تا دوساله مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین مزیت های این مکمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت اسکلت بندی کره اسب
  • تقویت ماهیچه ها و استخوان بندی کره اسب
  • بهبود رشد و نمو کره اسب

7. مکمل pmc

مکمل پی ام سی دارای مقادیر مناسبی از کلسیم، کلاژن مخصوص اسب، پروتئین هیدرولیزات، مواد معدنی و مغذی، گلوکوزامین، لاکتو پروتئین، منیزیم و سیلیکون است. وجود این مواد به رشد ساختاری اسب کمک می کند.

مکمل پی ام سی8. مکمل amino vita plus

ویتامین ها و مواد معدنی از مهمترین نیازمندی های بدن کره اسب ها به شمار می آید از همین رو در مکمل های موجود در بازار این مواد مهمترین ترکیبات تشکیل دهنده هستند. در این مکمل نیز قرار دادن مقادیر مناسبی از مواد معدنی کمیاب و ویتامین ها کمک می کند تا با مصرف روزانه 5 گرم از این مکمل رشد و نمو کره اسب ها تا حد چشمگیری بهبود یابد.

9. مکمل MARE FOAL

این مکمل نشاط آور به داشتن انرژی و بهبود رشد ظاهری کره اسب ها کمک می کند. دریافت ویتامین ها و مواد معدنی کمیاب ضروری از این مکمل برای کره ها باعث نشاط و سلامتی آن ها می شود.

این مکمل غنی از کلسیم و فسفر، روی و آهن است که به تقویت استخوان بندی کره ها کمک می کند. می توان به مدت 30 روز، روزانه 60 گرم از این مکمل را در رژیم غذایی کره اسب ها اضافه کرد تا نتیجه چشمگیر آن را ببینید.

10. مکمل دکتر هورس

این مکمل نیز مملو از عناصر معدنی کمیاب و ریز مغذی های ضروری برای کره اسب ها است که به روند رشد آنها کمک می کند. علاوه بر این موارد ویتامین ها و آمینواسیدهایی که در این مکمل تعبیه شده بهبود رشد استخوان کره ها را به همراه دارد.

از کجا بهترین مکمل برای رشد کره اسب بخریم؟

از آنجا که پرورش اسب از جمله حرفه های سخت و پرهزینه به شمار می آید از همین رو رسیدگی به غذا و سلامت آن ها برای پیشگیری از بروز مشکلات جدی امری ضروری است.  از همین رو برای تهیه مکمل های غذایی و رشد کره اسب ها که در آینده نزدیک بخش مهمی از سرمایه پرورش دهندگان اسب را تشکیل می دهند، از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت کاوشگر سپهر جوان از شرکت های تولیدکننده مکمل های پری بیوتیک دام و اسیدهای آمینه کشاورزی در کشور است که در زمینه تولید مکمل های غذایی و دارویی دام و طیور فعالیت گسترده ای دارد.  شما می توانید برای تهیه مکمل های مورد نیاز برای رشد کره اسب از طریق این شرکت اقدام کنید.

خرید مکمل رشد کره اسبحضور پژوهشگران جوان نخبه و انجام تحقیقات گسترده در زمینه  بهبود تولیدات مورد نیاز دام و طیور سبب شده تا این شرکت در بسیاری از زمینه ها بدرخشد.  علاوه بر اینکه تولیدات با کیفیت غذا، مکمل های غذایی و  مکمل دارویی حیوانات باعث جلب رضایت حداکثری مشتریان این شرکت شده است.

 رعایت اصول سلامت و بهداشت در روند تولید و بسته بندی این مکمل ها به طور دقیق و براساس استانداردهای جهانی رعایت می شود. بنابراین با خیال راحت می توانید برای خرید مکمل رشد کره ها اقدام کنید.

جمع بندی

کره اسب ها پس از تولد تا مدت ها می توانند پروتئین و انرژی مورد نیاز خود را از مراتع دریافت کنند. با این وجود اگر تنها به همین میزان مواد غذایی کره اسب ها اکتفا شود رفته رفته رشد و استخوان بندی آن ها دچار فقر مواد معدنی مورد نیاز مثل کلسیم و نیز ویتامین های ضروری می شود.

قرار دادن مکمل های رشد یکی از مهمترین اقداماتی است که به جبران کمبود این مواد در بدن کره ها کمک می کند. از همین رو تهیه مکمل غذایی که در کنار تقویت قوای بدنی کره ها به بهبود و تقویت رشد و نمو آن ها کمک کند امری ضروری است. بی توجهی به این موضوع می تواند موجب ایجاد فقر مواد معدنی یا سوتغذیه در کره ها شود.

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *