پرسود ترین پرندگان برای پرورش

پرسودترین پرندگان برای پرورش کدام اند؟ علاقه به پرورش پرنده ها دارید اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارید؟ برای موفقیت باید بدانید کدام پرنده سود بیشتری دارد و شرایط لازم برای زندگی آن ها را مهیا سازید. پرورش پرندگان یکی از منبع درآمدهای عالی است که می‌تواند به عنوان سرمایه گذاری تمام وقت یا پاره وقت انتخاب شود. پرندگان خانگی طول عمر نسبتا کوتاهی دارند و علاقه مندان به پرندگان عشق و علاقه عمیق به آنها نشان می دهند. اگر تصمیم تان برای پرورش پرنده جدی است، بد نیست در این مطلب همراه ما باشید.

پرندگان زیادی برای انتخاب وجود دارد که برخی از مدل ها بهتر از بقیه است. اما به طور کلی، ریسک آن نسبت به دیگر مشاغل کمتر است و تاثیر فوق العاده ای روی روحیه فرد پرورش دهنده می گذارد. زیرا با موجودات زنده سروکار دارد و برای حفظ سلامتی پرندگان موظف است با دل و جان وقت بگذارد.

آیا سختی پرورش طیور و پرندگان به سود آن می ارزد؟

بیشتر کسانی که تصمیم به پرورش طیور و پرندگان مختلف دارند دوست دارند موفق شوند و بعد از سرمایه گذاری اولیه به پول و سود مناسبی دست یابند. پرورش پرندگان یکی از مشاغل پردردسر، اما کم ریسک است که با سرمایه گذاری کم می‌توان آن را شروع کرد، اما برای پیشگیری از ضرر و زیان بهتر است نکات مهم رعایت شو.د برای شروع ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید که از کدام نوع پرنده تصمیم به پرورش دارید.

پرندگان به دودسته زینتی و ماکیان تبدیل می شوند که پرندگان زینتی سود بالایی دارند و با قیمت بسیار بالا قابل فروش هستند. البته برای پرورش آنها باید آگاهی و تجربه بالایی داشته باشید. پرندگان ماکیان همان پرندگان بومی هستند که از گوشت و تخم مرغ آن ها استفاده می شود و سود نسبتا مناسبی برای پرورش دارند.

برای افزایش موفقیت در زمینه انتخاب پرسودترین پرندگان برای پرورش، با افراد با تجربه مشاوره داشته باشید و بازار را به خوبی بشناسید. همچنین مطابق با استانداردهای لازم قدم بردارید. برای مثال، استفاده از ابزار گرمایشی مناسب، قفسه، سیستم روشنایی، سیستم دفع زباله، خوراک با کیفیت و خرید مکمل طیور با کیفیت بالا روی افزایش سود دهی کسب و کار شما تاثیرگذار است.

4 پرنده عالی برای پرورش

به دلیل تقاضای زیاد پرندگان خانگی به راحتی درآمد ماهانه خود را از راه پرورش پرندگان تامین می کنید. پرندگان کوچکتر به دلیل عمر کمتر و راحت تر بودن پرورش آنها با استقبال بیشتری مواجه هستند. البته انتخاب نژاد مناسب روی تجارت پرندگان بسیار تاثیرگذار است و هرچه نژاد پرنده پرورش پرنده بهتر باشد مسلماً به تولید مثل بیشتری از آنها دسترسی پیدا می کنید.

از دیگر نکات مهم برای پرورش پرندگان می توان به منطقه مناسب نوع پرنده اشاره کرد. هر کدام از پرندگان در شرایط خاص و موقعیت مکانی مناسب نگهداری می شوند و انتخاب نوع پرنده براساس منطقه روی سوددهی بیشتر تاثیرگذار است.

در ادامه با چند نمونه از پرنده های پرسود برای پرورش آشنا می شوید:

1- بلدرچین

بلدرچینبلدرچین یکی از پرسودترین پرندگان برای پرورش است که مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. این پرنده در برابر انواع بیماری ها مقاوم است و برای نگهداری و رعایت نکات بهداشتی آن نیازی به پرداخت هزینه های زیاد ندارید. همچنین در سالن های سنتی به راحتی پرورش داده می شود.

از دیگر مزایای پرورش این پرنده می توان به مصرف خوراک کم، تولید تعداد تخم مناسب و گوشت با کیفیت اشاره کرد. همچنین مدت زمان پرورش بلدرچین بسیار کوتاه است و شما با سرمایه گذاری بسیار کم می توانید برای پرورش این پرنده اقدام کنید. البته نباید از رعایت نکات مهم پرورش طیور غافل شوید. زیرا روند پرورش و تولید بلدرچین و هر پرنده دیگری به داشتن محیط پاکیزه، خوراک سالم و انجام واکسیناسیون نیاز مند است.


بیشتر بخوانید: چگونه مانع آلودگی پرنده با Salmonella و Campylobacter شویم؟


2- شترمرغ

شترمرغ از دیگر پرندگان پرسود برای پرورش می توان به شترمرغ اشاره کرد. این پرنده در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم است و به سادگی دچار بیماری نمی شود. برای نگهداری آن نیازی به پرداخت هزینه های بالا ندارید و در سریع ترین زمان به رشد مناسب می رسد. زیرا بعد از گذراندن دوره یک ماهگی روزی یک سانتی متر رشد می کند و در سن ده ماهگی برای کشتار آماده می شود.

جالب است بدانید جوجه شترمرغ ظرف ۴۰ روز به دنیا می آید و بعد از سه الی چهار سال به عنوان پرنده بالغ شناخته می شود. این پرنده نسبت به دیگر پرندگان گوشت متفاوتی دارد و به دلیل کم چرب و کم کلسترول بودن آن برای مصرف بسیار پیشنهاد می شود.

پرنده ماده آن در فصل بهار یک روز در میان تخم گذاری می کند که هر کدام از تخم های آن تقریبا یک و نیم کیلو است. شما می توانید این پرنده را در آب و هوای مختلف نگهداری کنید و از غذاهای مختلف مانند علف، یونجه، دانه ها، غلات، جوانه های سبز، میوه و گیاهان دانه دار برای تغذیه آن استفاده کنید.

3- بوقلمون

بوقلمونیکی دیگر از پرنده های پرسود برای پرورش بوقلمون است. این پرنده در چند سال اخیر با استقبال زیادی مواجه شده و به دلیل داشتن گوشت بسیار خوشمزه و مقوی پرورش آن افزایش یافته است. البته پرورش بوقلمون کمی دشوار است، اما سود دهی مناسبی دارد و خانواده های زیادی به دلیل قرمز رنگ بودن گوشت بوقلمون از آن به جای گوشت قرمز استفاده می کنند.

شما می توانید به ازای هر دو کیلوگرم خوراک یک کیلوگرم به گوشت بوقلمون اضافه کنید. مدت زمان پرورش بوقلمون ها با توجه به نژاد حدود ۴ الی ۶ ماه است که این دوران کمتر دچار استرس کاری می شوید و گوشت آن را با قیمت بالایی وارد بازار می کنید.

از دیگر مزایای پرورش بوقلمون به عنوان پرسودترین پرنده می ‌توان به ضریب تبدیل غذایی پایین آن اشاره کرد. این پرنده با دریافت مقدار کم غذایی گوشت چشمگیری ارائه می دهد و ضریب آن بعد از دوره ۱۶ هفتگی رو به افزایش است.


بیشتر بخوانید: تأثیر مکمل‌های غذایی با عصاره‌های دیواره سلولی مخمر بر عملکرد و پاسخ روده در جوجه‌های گوشتی


4- فنچ

فنچفنچ از پرنده های محبوب برای پرورش در کشورمان است که جثه بسیار کوچک و ظاهر زیبایی دارد و داخل خانه نگهداری می شود. این پرنده نسبت به پرنده های زینتی با محیط اطراف ارتباط بهتری برقرار می‌کند و نحوه پرورش آن بسیار ساده است. شما می توانید از نژادهای مختلف آن با ویژگی های ظاهری و رفتاری متفاوت استفاده کنید و حتی برای سرگرمی گزینه مناسبی است.

اما اگر تصمیم به جوجه کشی از آنها دارید برای پرورش این مدل پرنده باید تجهیزات و لوازم ضروری تهیه شود. مهمترین اقدام تهیه قفس مناسب و بزرگ است که باید آن را در محیط خلوتی قرار دهید، زیرا سر و صدای زیادی دارد و در صورت افزایش تعداد آنها، پرورش در خانه کمی با مشکل مواجه می شود.

داخل قفسه باید دانخوری، آبخوری، آشیانه و میله نشیمن وجود داشته باشد و وجود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب برای پرورش آن بسیار اهمیت دارد. تهیه فنچ سالم و جفت روی این قضیه تاثیر گذار است و در صورت مشاهده هرگونه ناراحتی یا پر ریزی باید برای درمان آن اقدام کنید، زیرا اگر بعد از مدتی جفت گیری صورت نگیرد حس افسردگی پرنده خطرساز است.

نتیجه گیری

امروزه با افزایش بازار پرندگان پرورش نوع های مختلف آن با محبوب زیادی روبه رو است. انتخاب پرسودترین پرندگان برای پرورش برای خیلی ها موقعیت کسب و کار موثری ایجاد کرده است که در کنار آن سرگرمی های خاصی را تجربه می کنند. شما هم می توانید با کمترین هزینه این کار جذاب را شروع کنید و به طور باورنکردنی پرندگان دوست داشتنی خود را پرورش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *