بهترین مکمل برای حیوانات خانگی

بهترین مکمل برای حیوانات خانگی


حیوانات خانگی دقیقاً مانند انسان ها به یک رژیم غذایی مغذی و متعادل نیاز دارند، بنابراین ناگفته نماند که ارائه یک رژیم غذایی سالم برای حیوانات خانگی برای سلامت طولانی مدت آنها ضروری است.پس ما باید بهترین مکمل برای حیوانات خانگی را تهیه کنیم . در این مقاله چند مورد از مکمل های ضروری برای سگ و گربه را به شما عزیزان معرفی میکنیم و به فواید و مضرات این نوع مکمل ها میپردازیم.با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فهرست محتوا

مکمل چیست و دارای چه خواصی است؟!

مکمل یک ماده اضافی است که به غذا برای بهبود محتوای غذایی یا طعم آن اضافه می شود. مکمل های رایج شامل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، گیاهان و آنزیم ها هستند. اصطلاح “افزودنی های غذایی” بسیار مبهم است و این اصطلاحات گهگاه به صورت مترادف استفاده می شوند. در این تیتر به این سوال می پردازیم که آیا حیوانات نیز از مکمل های غذایی استفاده می کنند؟

مکمل های غذایی که به عنوان مواد مغذی رژیمی نیز شناخته می شوند، در واقع موادی هستند که به منظور تکمیل و متعادل کردن ارزش غذایی آن به غذا اضافه می شوند. غذاها یا مواد مغذی غذایی که به صورت خوراکی به منظور ارائه مزایای سلامتی، چه برای پیشگیری یا درمان بیماری مصرف می شوند، به عنوان مکمل های درمانی شناخته می شوند که به عنوان مکمل های غذایی یا مکمل های سلامت حیوانات نیز شناخته می شوند. هنگامی که به عنوان یک ماده مغذی استفاده می شود، یک ماده مغذی معمولاً در دوز بالاتر از نیاز روزانه همان ماده مصرف می شود تا این اثر درمانی حفظ شود.

از کجا بفهمیم مکمل استفاده شده بی خطر است

یک محصول فقط به دلیل طبیعی بودن لزوماً ایمن نیست. هر دارو یا گیاهی در صورت مصرف بیش از حد یا نادرست پتانسیل مضر است حتی اگر بهترین مکمل برای حیوانات خاگی باشد. مکمل ها مانند داروها عوارض جانبی دارند. دامپزشک شما بهترین کسی است که در مورد ایمنی مکمل ها برای حیوانات خانگی سوال بپرسد.

با توجه به اینکه اخیراً از مکمل ها و مواد مغذی در مراقبت های دامپزشکی استفاده شده است، برخی از دامپزشکان ممکن است از بهترین اقدامات و اقدامات ایمنی هنگام استفاده از محصولات خاص آگاه نباشند. خوشبختانه، متخصصان دامپزشکی برای اطلاعات در مورد کاربرد بالینی مکمل ها به منابع قابل اعتماد بیشتری دسترسی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از مکمل در یک گونه خاص یا برای یک بیماری خاص با سازنده محصول صحبت کنید. اگر اطلاعات قابل اعتمادی در مورد اثربخشی و ایمنی محصول در حیوانات وجود داشته باشد، سازنده باید آن را در اختیار شما قرار دهد.

چند مورد از بهترین مکمل برای سگ

در این بخش میخاهیم در مورد چند نمونه از مکمل هایی که موارد مصرف زیادی دارند صحبت کنیم و برخی از کاربرد های ان ها را برای شما مثال بزنیم.

  • مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی حیوانات خانگی پرودی ویژه سگ و گربه
  • روغن کبد ماهی کاد مدل تیتان مخصوص سگ و گربه 500 میلی
  • مولتی ویتامین سگ بیفار تاپ تن
  • قرص گلوکزآمین سگ یوروپت
  • خمیر مولتی ویتامین سگ زوویتال
  • خمیر پیست توله سگ شامل بیوتین الکارنتین و کلسیم بیفار

مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی حیوانات خانگی پرودی پت

غذای سالم نقس بسیار مهمی در سلامت و طول عمر حیوانات هانگی دارد.یکی از شایع ترین مشکلات و بیماری هایی که همواره حیوانات خانگی را تهدید میکند بیماری های گوارشی است.اگر حیوان ما دچار چنین مشکلی شد استفاده از مکمل های پری بیوتیک میتواند باعث بازگشت سلامت گوارشی حیوان ما شود.

پرودی 300 دارای مقادیر زیادی ویتامین بی و اسید امینه های ضروری حیوان است.همچنین دارای مانان الیگوساکارید و بتاگلوکان به عنوان پری بیوتیک است که دربالا بردن تقویت سیستم ایمنی حیوان خانگی میشود.

مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی حیوانات خانگی Prody Pet

 فواید استفاده از مکمل پرودی پت

  • کاهش و بهبود اسهال، یبوست و سوء هاضمه
  • از بین رفتن بوی بد دهان
  • سلامت پوست و مو و کم شدن خارش بدن
  • کم شدن ریزش و درخشنگی مو
  • بالا بردن سیستم ایمنی
  • پیشگیری و کاهش عوارض آلرژی
  • ایجاد میکروفلور مناسب گوارشی برای حیوانات خانگی کم سن
  • بعد از درمان آنتی بیوتیکی باعث بازسازی میکروفلور گوارشی میشود
  • قبل از مسافرت و جابجایی
  • بعد از زایمان و در زمان شیردهی
  • کاهش مشکلات گوارشی در حیوانات مسن

پرودی حیوانات خانگی

روغن کبد ماهی کاد مدل تیتان مخصوص سگ و گربه 500 میلی

این روغن غنی از اسید های چرب ضروری امگا 3 و 6 است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و زیبایی پوست و موی حیوان میشود.از این مکمل میتوانیم برای همه ی نژاد های سگ و گربه استفاده کنیم حتی برای بچه گربه ها زیرا باعث رشد ایده های توله سگ یا گربه ی ما میشود.کاهش ریزش مو و بالا رفتن تراکم مو نیز یکی دیگر از فواید این نوع روغن است.

مولتی ویتامین سگ بیفار تاپ تن

این مکمل یک نوع مولتی ویتامین برای سگ است و ویتامین های مورد نیاز سگ را برطرف میکند که این کار باعث حقظ سلامتی سگ میشود.

قرص گلوکزآمین سگ یوروپت

این نوع قرص برای تمامی سگ های بالغ با نژاد های مختلف به کار میرود که حاوی مقادیر زیادی کلسیم و گلوکزامین است که به سلامت استخوان ها و مفاصل سگ کمک میکند.

خمیر مولتی ویتامین سگ زوویتال

خمیر مولتی ویتامین سگ زویتال برای تمامی نژادهای سگ استفاده میشود.این خمیر دارای انواع ویتامین است و فاقد هرگونه مواد افزودنی شیمیایی و غیر مجاز است.از این خمیر برای بهبود سلامتی و زیبایی پوست و مو و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی سگ استفاده میشود.همچنین کم بود ویتامین ها در بدن سگ را نیز برطرف میکند و باعث جبران آن میشود.

خمیر پیست سگ شامل بیوتین

این خمیر محصول کشور هلند است و ترکیبی از خمیر مولتی ویتامین و کلسیم است که برای توله سگ های کوچک و یا در حال رشد مناسب است.ای نوع محصول در عضله سازی حیوان و جلوگیری از اسهال بسیار موثر است به درمان برخی از بیماری های پوستی که به خاطره کم بود ویتامین ها ایجاد میشود کمک میکند.

بهترین مکمل برای گربه

  • مکمل تقویت کننده سیستم ایمنی حیوانات خانگی پرودی ویژه سگ و گربه
  • قرص مولتی ویتامین گربه تاپ تن برند بیفار
  • خمیر پیست مولتی ویتامین گربه بیفار
  • مولتی ویتامین جویدنی و تری ساینس نوکت
  • ژل تاملین فلوویت
  • قرص مولتی ویتامین دکتر کلادرز برای گربه

مکمل تقویت سیستمی ایمنی گربه پرودی ویژه حیونات خانگی

این پودر یکی از پودرهای بسیار مفید و مهم است که عوامل مصرف و کاربردهای زیادی دارد.از انجایی که این نوع مکمل از نوع پری بیوتیک است میتواند در سلامت و بهبود سیستم گوارشی گربه بسیار تاثیر گذار باشد.اگر سگ یا گربه ی شما دچار سو هاضمه یا یبوست و حتی اسهال شده این مکمل میتواند خیلی برای او مفید باشد و مشکل او را برطرف کند.

روش مصرف پرودی پت

پرودی ویژه سگ و گربه را میتوان با استفاده از آب ، شیر ، خوراک یا حتی بدون هیچ یک از این ها و به تنهایی مصرف کرد.برای گربه 1 گرم و برای سگ کمتر از پنج کیلو 2 گرم و برای سگ هایی با وزن بیش از 5 کیلوگرم 3 گرم استفاده میشود.

قرص مولتی ویتامین گربه تاپ تن برند بیفار

این قرص دارای ویتامین های مورد نیاز گربه مانند مواد معدنی و عناصر کم یاب برای تقویت قوای جنسی و شادابی گربه ها استفاده میشود.همچنین این نوع قرص در جلوگیری ریزش موی گربه هم تاثیر بسیاری دارد.این قرص باعث تقویت و بالا بردن استحکام استخوان ها و دندان های گربه ها نیز میشود.

خمیر پیست مولتی ویتامین گربه بیفار

این خمیر محصول کشور هلند است و برای تمامی نژاد های گربه استفاده میشود.خمیر پیست با طعمی خوب به درخشندگی موی حیوان خانگی ما کمک میکند و در عین حال باعث سرزندگی و شادابی گربه نیز میشود.

مولتی ویتامین جویدنی و تری ساینس نوکت

این مولتی ویتامین دارای مقادیری ویتامین ب 12 ، د 3 و ویتامین آ است همچنین مواد معدنی و اسیدهای آمینه مورد نیاز حیوان را نیز تامین میکند.این نوع قرص جویدنی در سلامت کلیه گربه موثر است و برای همین ساخته شده.

ژل تاملین فلوویت

این نوع ژل لیسیدنی دارای ویتامین های آ و د به همراه کلسیم و مواد معدنی مهم برای گربه است که تمام این ها درون یک تیوب قرار گرفته و شما میتوانید از این مکمل برای گربه خانگیتان استفاده کنید.

قرص مولتی ویتامین دکتر کلادرز برای گربه

قرص مولتی ویتامین دکتر کلادرز از عصاره های طبیعی و جلبک ها ساخته شده و دارای اسید های چرب غیر اشباع و اسیدهای امینه و مقادیری ویتامین و مواد معدنی است.این محصول برای حیواناتی ک مشکل متابولیسم یا ضعف سیستم ایمنی بدن دارند توصیه میشود.

پریبیوتیک و پروبیوتیک ها

حفظ سلامت بهینه سیستم گوارش سگ یا گربه شما ضروری است. حیوانات خانگی می توانند از پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها به همان روش هایی که انسان ها می توانند بهره مند شوند.

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که به طور طبیعی در بدن مانند مخمرها و باکتری ها یافت می شوند. به همین دلیل است که از آنها به عنوان “نوع خوب باکتری” یاد می شود – آنها برای جلوگیری از رشد سایر باکتری های خطرناک کار می کنند. علاوه بر این، آنها از تعادل مناسب فلور روده برای هضم حمایت می کنند.

مکمل ها برای تحریک پذیری حیوانات

حیوانات خانگی همیشه راه‌های خلاقانه‌ای برای مشغول شدن پیدا می‌کنند، چه تعقیب سگ خود در حیاط یا بالا رفتن از قفسه کتاب. آنها با هر حرکت به استخوان ها و مفاصل خود فشار وارد می کنند. معمولا سگ ها و گربه ها به مرور زمان آرتروز یا درد مفاصل مداوم را تجربه می کنند.

گلوکزامین، کندرویتین و متیل سولفونیل متان یا MSM مکمل های رایجی هستند که از سلامت لگن و مفاصل در حیوانات خانگی حمایت می کنند.

مکمل برای جلوگیری از ریزش مو

تغذیه یک عامل کلیدی در حفظ سالم ترین شرایط ممکن برای موهای حیوان خانگی شما است. مانند انسان، پوست و موی سالم به اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6 بستگی دارد.اسیدهای چرب همچنین می توانند به درمان مشکلات پوست و مو کمک کنند. در حالی که از بین بردن کامل مو از خانه شما امکان پذیر نیست،بهترین مکمل برای حیوانات خانگی می توانند از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری کنند که باعث کاهش ریزش بیش از حد می شود. برخی از اسیدهای چرب امگا 3 حتی دارای خواص ضد التهابی هستند که پوست خشک، پوسته پوسته یا خارش را کاهش می دهند.

مولتی ویتامین ها برای حفظ سلامتی سگ و گربه

زمان هایی را به یاد بیاورید که حیوان خانگی شما یک بچه گربه یا توله سگ جوان بود. آیا او به دنبال توپی بود که حداکثر نیرو و سرعت را داشته باشد؟ اگرچه نگرش مثبت حیوان خانگی شما به شما کمک کرد تا در مسیر خود بمانید، اما دیدن اینکه سگ یا گربه شما چقدر پرانرژی است راضی کننده است.

یک مولتی ویتامین روزانه می تواند در این شرایط مفید باشد. مکمل‌های مولتی ویتامین انتخاب عاقلانه‌ای برای حفظ تعادل سلامت عمومی حیوان خانگی شما هستند، زیرا معمولاً مملو از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.دادن منظم ویتامین همه در یک به سگ یا گربه شما از سلامت بسیاری از نواحی بدن حیوان خانگی شما مانند سیستم ایمنی، قلب، پوست و کت و انرژی حمایت می کند.

مکمل های ارامش بخش برای حیوانات مضطرب

صداهای بلند، مانند آتش بازی یا رعد و برق، اگر توله سگ ها و بچه گربه های ما را دارید، تحریک می کند و باعث ناراحتی می شود.ما می توانیم ناراحتی دوستان پشمالو خود را زمانی که شاهد تجربه استرس یا اضطراب آنها باشیم احساس کنیم. گربه یا سگ شما زمانی که در موقعیت های استرس زا مانند طوفان، مسافرت، بازدید از آرایشگر یا فقط در یک مکان جدید قرار می گیرند، می توانند از کمک های آرام بخش بهره مند شوند.

بسیاری از محصولات آرام بخش دارای موادی هستند که احتمالاً مردم قبلاً از آنها استفاده کرده اند.به عنوان مثال، ملاتونین اغلب برای تشویق به آرام شدن و کمک به دوباره به خواب رفتن استفاده می شود. ماهیچه ها، به ویژه آنهایی که در دستگاه گوارش هستند، می توانند با کمک بابونه آرام شوند. زنجبیل ناراحتی معده را آرام می کند.

ویتامین های مورد نیاز برای سگ

امروزه سگ ها حیواناتی زیبا و معمولی هستند و صاحبان آنها معمولاً بهترین مراقبت را از آنها می کنند و به همین دلیل است که آنها به شدت نگران سلامتی خود هستند. در حال حاضر، اکثر صاحبان سگ تعجب می کنند، “بدن آنها به چه ویتامین هایی نیاز دارد؟” با توجه به این موضوع، ما مجبور هستیم که بگوییم که بدن کودک شما به بهترین مکمل برای حیوانات خانگی نیاز دارد.

برای رژیم غذایی و برنامه غذایی سگ شما، ویتامین های A، C، D، E، K و Bاین روزها می توانید از مولتی ویتامین ها برای حیوان خانگی خود استفاده کنید یا غذای او را تهیه کنید تا این ویتامین ها به مقدار مناسب وجود داشته باشند. این مواد مغذی در برخی از مولتی ویتامین‌های سگ گنجانده شده‌اند که تمام ویتامین‌های مورد نیاز حیوان خانگی شما را تامین می‌کند. آنها همچنین می توانند کت حیوان خانگی شما را ابریشمی و براق نگه دارند و با افزایش سن آنها را فعال نگه دارند. حفظ می کند.

خواص و معایب مولتی ویتامین برای سگ

سگ‌ها به ویتامین‌های ضروری خاصی نیاز دارند، همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم تا بدنشان به درستی عمل کند. برای رفع این نیازهای غذایی، برخی از صاحبان سگ در حال حاضر به حیوانات خانگی خود مولتی ویتامین می دهند، اما آنها از روش صحیح تجویز این مکمل ها مطمئن نیستند.

با توجه به این موضوع، ما باید توصیه کنیم که قبل از استفاده از این مواد مغذی برای سگ خود، باید با دامپزشک صحبت کنید و طبق توصیه و تجویز دامپزشک به سگ خود مولتی ویتامین بدهید. مهم است که بدانید در حالی که برخی افراد معتقدند مولتی ویتامین ها برای سگ ها بی خطر هستند و دوز توصیه شده را به آنها می دهند، اما دوزهای بزرگتر از این مواد مغذی می تواند مضر باشد.

مولتی ویتامین ها اغلب حاوی چهار ماده بالقوه مضر هستند: کلسیم، آهن، زایلیتول و ویتامین Dحیوانات خانگی نباید مقادیر زیادی از این مواد را دریافت کنند.

برخی از ویتامین های مورد نیاز سگ

نیاسین، B12 و ریبوفلاوین همگی از عملکرد مناسب آنزیم ها پشتیبانی می کنند، که مهم است بدانید که آیا شما یکی از این موجودات شایان ستایش را پرورش می دهید. ویتامین B6 نقش مهمی در سنتز گلوکز، تولید گلبول‌های قرمز خون، سیستم عصبی، سیستم ایمنی و پاسخ ایمنی دارد. نیاسین هورمون ها را تنظیم می کند و ژن ها را فعال می کند. اسید پانتوتنیک متابولیسم انرژی را تسهیل می کند.بهترین مکمل برای حیوانات خانگی را از ما تهیه کنید.

مولتی ویتامین مناسب برای سگ باردار

غذای سگ نقش مهمی در بارداری او دارد. سگ مادر در طول بارداری خود به طیف وسیعی از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و غیره نیاز دارد. رژیم غذایی مناسب همراه با مکمل های مجاز این مواد مغذی لازم را فراهم می کند. طیف وسیعی از مولتی ویتامین‌ها برای سگ‌ها می‌تواند توسط سگ‌های باردار برای کمک به جذب ویتامین‌ها و ساخت بدن قوی‌تر استفاده شود. این محصولات با داشتن طیف وسیعی از ویتامین‌های A، E، B و سایر مواد مغذی، سلامت مادر را تضمین می‌کنند و به تولد یک کودک سالم کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که دادن مولتی ویتامین های انسانی به سگ ها در دوران بارداری هرگز ایده خوبی نیست.

روش مصرف مولتی ویتامین برای سگ و گربه

مولتی ویتامین ها باید فقط در صورت لزوم به سگ یا گربه شما داده شود زیرا حاوی مواد زیادی هستند. هر گونه مصرف بیش از حد یکی از این مواد می تواند منجر به مسمومیت و مشکلات جدی تری شود. در نتیجه باید توجه داشته باشید که روش و میزان مصرف مولتی ویتامین برای سگ و گربه ها با مشاوره و مشورت دامپزشک هنگام رعایت راهنمای خرید مولتی ویتامین سگ و گربه تعیین می شود. زیرا بهتر است قبل از تخمین میزان مصرف مولتی ویتامین، مقدار مواد مربوطه در بدن سگ یا گربه اندازه گیری شود.

عوارض مصرف بیش از اندازه مولتی ویتامین

برخی از مواد، اگرچه مفید هستند، اما می توانند با عمل کردن مانند سم، تجمع یافته و به بدن آسیب برسانند. بنابراین، اگر به سگ خود بیش از نیاز او مولتی ویتامین بدهید، به او آسیب خواهید رساند. تجمع ویتامین در بدن می تواند منجر به تشنج، ادم شکمی و شوک، لرزش و اسپاسم عضلانی شود. همچنین می تواند پوشش موی سگ را ضعیف کرده و موهای آن را تقویت کند.

بهترین مکمل برای حیوانات خانگی و گربه

دو چیزی که موجودات زنده به شدت به آن نیاز دارند، غذا و آب است. بدن برای زنده ماندن و عملکرد صحیح به مواد و انرژی خاصی نیاز دارد. علاوه بر این، سالم بودن اندام های حیاتی غیرقابل انکار است. در طبیعت، حیوانات در سطح غریزی به دنبال غذا هستند و گرسنگی خود را با مصرف طیف وسیعی از غذاهای گیاهی و حیوانی برطرف می کنند. با این حال، به دلیل اینکه وقتی توسط انسان نگهداری می شوند نمی توانند به طبیعت دسترسی داشته باشند، تغذیه کافی دریافت نمی کنند. منجر به کمبود برخی مواد در بدن آنها می شود که باعث اختلال در عملکرد و بیماری می شود. برای کمک به آنها برای غلبه بر کمبودها، باید یک رژیم غذایی مناسب ایجاد شود.

غذای مناسب برای بچه گربه

بدون شک یکی از عزیزترین حیوانات خانگی یک بچه گربه است. توجه دقیق به رژیم غذایی این حیوانات شایان ستایش برای اطمینان از رشد و تندرستی سالم آنها ضروری است.

رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط دامپزشک برای اطمینان از سلامتی و رشد مناسب حیوان بسیار مهم است.

غذای بچه گربه ها با توجه به سن حیوان در زمان های مختلف متفاوت است. ما در این مقاله به چند موضوع کلیدی در مورد غذای بچه گربه خواهیم پرداخت.بهترین رژیم غذایی یک بچه گربه می تواند از یک روز تا چند ماه تغییر کند. همچنین، نژاد و وضعیت بدنی بچه گربه نقش عمده ای در انتخاب غذای مناسب دارد.

شیر گربه، به خصوص از گربه مادر، بهترین غذا برای بچه گربه در روزهای اولیه پس از تولد است.

در صورتی که قادر به تهیه شیر گربه نیستید، می توانید پس از مشورت با دامپزشک از شیر خشک برای بچه گربه ها استفاده کنید.

بعد از سه هفته می توانید علاوه بر شیر به گربه ها غذای خشک و غذای خانگی مرطوب مانند مرغ پخته بدهید.

جمع بندی

مکمل یک ماده اضافی است که به غذا برای بهبود محتوای غذایی یا طعم آن اضافه می شود. مکمل های رایج شامل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، گیاهان و آنزیم ها هستند.پس ما برای بهبود شرایط گربه یا سگمان باید از این مکمل ها استفاده کنیم که ویتامین های مورد نیاز حیوان خانگیمان را تامین کند.به عنوان مثال مکمل تقویت سیستم ایمنی حیوانات خانگی پرودی ویژه حیوانات خانگی باعث کاهش مشکلات گوارشی سگ یا گربه و همچنین جلوگیری از ریزش مو و … آن میشود و به حیوان شما کمک میکند که در سلامت کامل زندگی کند.حیوانات خانگی جزوی از خانواده ی ما هستند و ما باید برای حفظ سلامت و یا مراقبت از آنها نهایت تلاش خود را بکنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *