بهترین مکمل برای رشد گوساله

گونه‌های مختلف موجودات در این کره خاکی برای بقای خود علاوه بر خوراک خود نیازمند مکمل‌های غذایی مناسب هستند. در صورت نبودن این مکمل‌ها قطعا سیستم ایمنی بدن دچار مشکل می‌شود. حال اگر شما دامدار باشید قطعا باید با دقت بسیار زیاد خوراک و مکمل‌های دام خود را انتخاب کنید. مکمل برای رشد گوساله و دام یکی از مهمترین آیتم‌های رشد و بقای آن‌ها می‌باشد. در این نوشتار به بررسی انواع مکمل برای رشد گوساله و دام خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که مکمل‌های برتر کدام‌اند.

چرا از مکمل برای رشد گوساله استفاده کنیم؟

چرا از مکمل برای رشد گوساله استفاده کنیم؟از مکمل برای رشد گوساله به این علت استفاده می‌شود که در ابتدا بتواند رشد مناسب خود را حفظ کند و بعد بتواند تولیدات خود را نیز افزایش دهد. به‌عنوان مثال، اگر مکمل مناسب برای دام انتخاب شود، دام می‌تواند میزان شیردهی خود را افزایش دهد. برای همین اگر از مکمل‌ها استفاده نشود، میزان تولیدات دام‌ها نیز کاهش می‌یابد و در نهایت بهره‌وری از آن به شدت کم می‌شود. 

نگهداری ازگوساله‌ها کار سختی است، اینکه چه زمانی باید از شیر گرفته بشود، از چه زمانی می‌توان در کنار شیر به گوساله غذا داد و… همه مواردی است که باید در نگه آن رعایت شود. استفاده از مکمل‌ها برای گوساله را می‌توان از همان هفته‌های ابتدایی تولد شروع کرد. مثلا شما می‌توانید در هفته دوم در کنار شیر به گوساله آّب هم بدهید و در هفته سوم از مکمل‌ها استفاده کنید. همچنین در کنار مکمل‌های غذایی، مکمل‌ دارویی حیوانات نیز می‌تواند از سلامت دام محافظت کند.

برای تهیه مکمل‌ها نکات زیادی هست که باید در نظر داشته باشید. زیرا در صورت انتخاب اشتباه مکمل برای رشد دام آسیب‌های زیادی را در پیش خواهید داشت. یکی از نکات مهم در انتخاب نوع مکمل توجه به نژاد گوساله است. حتی برخی از کارشناسان در سالهای اخیر بر این باورند که انتخاب مکمل دامی باید بر‌اساس ماه تولد گوساله باشد. برای همین انتخاب شما در بین مکمل‌ها باید با وسواس زیادی صورت بگیرد.

یکی از نکات مهم که اخیرا دامداران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند هزینه‌های سرسام آورد دامداری و خوراک دام می‌باشد. حال اگر دام در رشد خود دچار مشکل بشود، ضررهای جبران ناپذیری را برای دامداران بجا خواهد گذاشت. همین امر استفاده مداوم از مکمل‌ها، داروها، ویتامین‌ها و… را برای دامداران ضروری و اجتناب ناپذیر کرده است. در این میان اگر شما بعنوان دامدار کوتاهی داشته باشید، حتما زحمات شما برباد خواهد رفت. 

از این رو استفاده از مکمل‌های رشد دام بسیار توصیه می‌شود. این قاعده تنها برای دامداران عزیز نیست. حتی افرادیکه مرغداری یا پرورش شترمرغ و در حالت کلی پرورش پرندگان را دارند نیز باید از مکمل طیور استفاده کنند.

معرفی مکمل های برتر برای رشد گوساله

مکمل های برتر برای رشد گوسالهمکمل دامی نشخوارکنندگان انواع زیادی دارد. انتخاب بهترین مکمل می‌تواند کمک زیادی برای دامداری شما و صرفه جویی در هزینه‌ها بکند. یکی از مواردی که باید در انتخاب این مکمل‌ها رعایت شود مواد مورد استفاده قرار گرفته در مکمل و همچنین نوع آن است. 

همانطور که در بالاتر اشاره شد، انتخاب نوع مکمل برای حفظ سلامت و رشد دام بسیار مهم است. از این رو شرکت‌های مختلفی در این زمینه محصولاتی تولید و روانه بازار کردند. برای همین هنگامیکه دامدار برای دام خود به دنبال یک مکمل می‌گردد، دچار سردرگمی می‌شود. ما در اینجا می خواهیم یک مکمل بسیار خوب برای رشد دام شما معرفی کنیم. 

یکی از بهترین مکمل‌های ویژه دام پرودی می‌باشد. پرودی مدل‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. البته پرودی به غیر از مکمل‌های دامی، مکمل اسب و… را هم تولید می‌کند.

مکمل اول – پودر درمان حمایتی اسهال دام 

یکی از مکمل‌های پرودی پودر درمان حمایتی اسهال دام می‌باشد. با توجه به استفاده از ویتامین‌های نوع B در این مکمل، می‌توان گفت که یکی از بهترین مکمل‌ها برای دام است. از جمله خواص این نوع از ویتامین‌ها می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، برطرف کردن بی حالی و کاهش استرس اشاره کرد.

همچنین با توجه به استفاده مانان و بتاگلوکان در این مکمل، جمعیت باکتری‌های مفید با جذب و غیرفعال کردن پاتوژنها اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این پودر این است که هدر رفتن آب بدن گوساله را کاهش می‌دهد و در نتیجه به سلامت دام کمک شایانی می کند.این پودر برای تقویت رشد و بهبود سلامتی و همچنین جلوگیری از اسهال برای گوساله‌های شیرخوار نیز توصیه می‌شود. 

مکمل دوم – پرودی 200

پرودی 200یکی دیگر از مکمل‌های پرودی که کارایی بسیاری دارد، پودر پرودی 200 می‌باشد. این پودر به نوعی مخمر است. این مخمر در شکمبه دام فعالیت می‌کند و برای سیستم گوارش دام بسیار مفید است. از مزایای این مکمل می توان به کاهش عفونت های رحمی در دام  ماده و بهبود و تقویت سیستم ایمنی دام و پیشگیری از ابتلا دام به انواع بیماری عضله سفید اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین مکمل برای رشد کره اسب


مکمل سوم – پرودی پریمیوم

پرودی پریمیوم یا مکمل کنترل کننده PH شکمبه دام، یکی از مکمل‌های مورد توجه دامداران می‌باشد. این مکمل با استفاده از اکسیژن در شکمبه دام موجب تثبیت PH شکمبه دام می‌شود. از مزایای این مکمل می‌توان به بهبود هضم فیبر و در نتیجه افزایش خوراک دام اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای این مکمل در بین مکمل‌ها برای رشد گوساله می‌توان به پیش‌گیری از افت چربی و اسهال دام اشاره کرد.

از کجا بخریم؟

مکمل برای رشد گوساله از کجا بخریمبرای تهیه مکمل برای رشد گاو و گوساله شما می‌توانید به شرکت کاوشگر سپهر جوان اعتماد کنید. این شرکت در راستای تحقق سلامت حیوانات گام برداشته و شما را در این راه یاری خواهد کرد. با مراجعه به بخش محصولات می‌توانید به سراغ مکمل دلخواه خود رفته و بهترین مکمل را برای دام خود انتخاب کنید.

جمع بندی

با توجه به شرایط اخیر در کشور و بالا رفتن هزینه‌های دامی برای دامداران زنبور داران و…  سلامت دام و زنبور و… از اهمیت ویژه‌ای برایشان برخوردار است. یکی از راه‌های حفظ سلامتی دام‌ها دقت و نظارت در روند رشد و خوراک آنهاست.

در این زمینه مکمل‌های فراوانی در بازار عرضه شده که هر یک از آنها مزیت‌های خاص خود را داراست. نه تنها برای دام که زنبورداران و…. نیز می‌توانند از مکمل زنبور عسل، یا مکمل رشد دام استفاده کنند. در میان این مکمل‌ها سه نوع مکمل که پرودی پودر درمان حمایتی اسهال دام، پودر پرودی 200، پرودی پریمیوم یا مکمل کنترل کننده PH شکمبه دام است را معرفی کردیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *