بهترین تغذیه برای حیوانات خانگی

فراهم کردن تغذیه  برای حیوانات خانگی یکی از موضوعاتی است که نباید آن را ساده بگیرید. بسیاری از افراد در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند اما توجه کافی به تغذیه آن‌ها ندارند. این موجودات مهربان و دوست داشتنی، می‌توانند یک همدم همیشگی برای صاحب خود باشند که در هر شرایطی در کنار او حضور دارند.

بنابراین توجه به تغذیه آن‌ها، کم‌ترین کاری است که شما به عنوان کسی که یکی از این حیوانات خانگی را نگهداری می‌کنید، باید انجام دهید. بخش‌های بعدی این مقاله را از دست ندهید تا از اهمیت تغذیه برای حیوانات خانگی و همچنین چند مورد از بهترین غذاهای مخصوص این حیوانات آشنا شوید.

اهمیت تغذیه حیوانات خانگی

اهمیت تغذیه حیوانات خانگیحیوانات خانگی برای اینکه از سلامتی و طول عمر بالا برخوردار شوند، نیاز به غذای کافی و با کیفیت دارند. اگر شما از یک حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، در مقابل هر اتفاقی که برای سلامتی آن حیوان بیفتد، مسئول هستید. فرقی نمی‌کند که حیوان خانگی شما سگ، گربه، پرنده، و یا هر نوع دیگری از حیوانات خانگی باشد.

چیزی که در همه آن‌ها مشترک است، تاثیر بسیار بالای غذا در سلامتی، خلق و خو، و حتی طول عمر آن‌هاست. بنابراین اقداماتی مثل خرید مکمل حیوانات خانگی و توجه به ترکیبات تغذیه آن‌ها، بخشی از کار‌هایی هستند که شما  می‌توانید برای حفظ سلامتی و شادابی حیوان خانگی خود انجام دهید. 

البته برای این منظور، شما باید  اطلاعات خود را درباره غذای حیوانات بالا ببرید تا بتوانید بهترین تغذیه برای حیوانات خانگی را برای آن‌ها تهیه کنید.

7 غذای عالی برای حیوانات خانگی

بعد از آگاهی از اهمیت تغذیه حیوانات خانگی، حالا وقت معرفی 7 غذای مناسب و عالی است که می‌توانید در تغذیه حیوانات از آن‌ها استفاده کنید. ناگفته نماند که شما برای نگهداری از هر نوع حیوان خانگی، علاوه بر غذا به مواردی همچون پودر سلامتی و زیبایی حیوانات خانگی(prody 300) و هر چیزی که سبب حفظ سلامتی آن‌ها شود نیاز دارید. اما موضوع مورد بحث در این مقاله، تغذیه برای حیوانات خانگی است. پس این بخش را با دقت و توجه زیاد بخوانید. چراکه غذاهایی که در ادامه معرفی خواهند شد، شامل بهترین ترکیبات برای حیوان خانگی شما هستند.

غذای 1: سویا

سویاسویا یکی از موادی است که در تغذیه حیوانات خانگی استفاده می‌شود. سویا حاوی پروتئین است و مصرف آن سبب حفظ بافت ماهیچه‌های حیواناتی مثل سگ می‌شود. به خاطر وجود پروتئین در سویا می‌توان از آن به جای مواد غذایی مقوی مثل مرغ و گوشت قرمز استفاده کرد.

چون سویا به همان اندازه پروتئین مورد نیاز حیوانات را تامین می‌کند. علاوه بر این، سویا دارای قیمت بسیار کم‌تری در مقایسه با گوشت، مرغ، تخم مرغ و دیگر منابع پروتئین است. نکته‌ای که در هنگام استفاده از سویا به عنوان تغذیه برای حیوانات خانگی، باید به آن توجه کنید، این است که این ماده برای برخی از حیوانات مناسب نیست. به طوری که ممکن است سبب ایجاد نفخ و مشکلات گوارشی در آن‌ها شود.

غذای 2: گوشت و خوراک بره

گوشت از جمله بهترین و غنی‌ترین مواد غذایی است که در تغذیه حیوانات خانگی می‌توانید استفاده کنید. چون گوشت منبع غنی از پروتئین و بسیاری از مواد مغذی شامل ویتامین‌ها، کلسیم و آهن است. خوراک بره یک غذای گوشتی است که مواد مغذی مورد نیاز حیوان خانگی را به خوبی تامین خواهد کرد.

به طور کلی از قسمت‌های مختلف حیوانات چهار پا مانند استخوان، گوشت، مغز، پوست و …. می‌توان در تغذیه برای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار داد. اگر گوشت این حیوانات را پخته و سپس خشک کنید، میزان پروتئین آن افزایش خواهد یافت. برای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه، گوشت‌های سفید مثل مرغ و ماهی نیز گزینه‌هایی عالی محسوب می‌شوند.

غذای 3: ضایعات ماکیان

ضایعات ماکیانضایعات ماکیان یک غذای ارزان و حتی رایگان است که می.توان در تغذیه حیوانات خانگی قرار داد. به طور کلی به قسمت‌هایی از بدن پرندگان مانند پا، منقار، کله و پر، ضایعات ماکیان گفته می‌شود. همانطور که می‌دانید، این قسمت‌ها برای مصرف انسان مناسب نیستند.

در حالی که می‌توانند در تهیه تغذیه برای حیوانات خانگی، به عنوان وعده‌ غذایی مناسب استفاده شوند. لازم به ذکر است که در بین انواع پرندگان، ضایعات ماکیان متعلق به مرغ مناسب تر بوده و می‌توان با کم‌ترین هزینه آن را تهیه کرد.

غذای 4: پیه و چربی حیوانات

از جمله دیگر غذاهای حیوانات که می‌توان در فروشگاه‌ها پیدا کرد، پیه یا چربی حیوانات اهلی مثل مرغ، گاو، گوسفند و… است. جالب است بدانید که پیه و چربی این حیوانات نیز نوعی از ضایعات مامیان متعلق به چهارپایان محسوب می‌شود ی‌شود.

این نوع غذای حیوانات در بسته بندی‌های مخصوص موجود بوده و ممکن است شامل برخی افزودنی‌های دیگر نیز باشد. پیه و چربی  یک چربی سالم است که انرژی بسیار بالایی نیز دارد. با توجه به این موضوع منبع خوبی برای تامین انرژی مورد نیاز حیوانات خانگی به حساب می‌آید. 

غذای 5: BHT و BHA 

BHT و BHA از جمله موادی هستند که در تهیه تغذیه برای حیوانات خانگی به کار می‌روند. می‌توان گفت که از این مواد در اکثر غذاهای حیوانات خانگی استفاده می‌شود. در واقع این مواد نوعی مکمل دارویی حیوانات نیز هستند.

با توجه به اینکه تنوع غذایی حیوانات خانگی چندان زیاد نیست، مصرف هر روزه این افزودنی‌ها که در اکثر غذاها موجود هستند، سبب اشباع شدن آن‌ها در بافت‌های بدن حیوانات شوند. الیته جای نگرانی نیست. این مواد برای سلامتی حیوانات خانگی بسیار مفید بوده و به حفظ سلامتی و پیشگیری از ایجاد  بیماری‌های مختلف در آن‌ها کمک زیادی خواهند کرد.

غذای 6: استخوان 

استخوان نیز جزو مواردی است که برای استفاده در تغذیه برای حیوانات خانگی مناسب است. مغز استخوان حیواناتی مثل مرغ و گوسفند، شامل مقدار زیادی کلسیم است که مصرف آن  در افزایش استحکام استخوان‌های حیوان خانگی شما نقش زیادی دارد.

استخوان را می‌توان به تنهایی و یا به صورت ترکیبی با غذا‌های دیگر به حیوانات خانگی گوشت خوار داد. البته در صورتی که در وعده‌های غذایی حیوان خانگی خود از استخوان استفاده می‌کنید، باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با سلامت دوست پشمالوی شما دارد.

غذای 7: فیلرها

فیلرهافیلرها شامل انواع مختلفی می‌شود‌ از جمله پر مصرف‌ترین آن‌ها در تغذیه حیوانات، گندم و ذرت هستند. این غذا معمولا به عنوان مکمل طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به معنای ممنوعیت مصرف آن‌ها برای حیوانات گوشت‌خواری مثل سگ و گربه نیست. شما می‌توانید در تغذیه این حیوانات نیز مانند پرندگان از فیلر‌های گندم و ذرت استفاده کنید.

اما باید از زیاده‌روی در دادن این غذا به حیوانات گوشت خوار پرهیز کنید تا سلامتی آن‌ها به خطر نیفتد. قیمت به صرفه این غذاها یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن‌ها است. اما باید بدانید که هضم فیلر‌ها برای اکثر حیوانات آسان نیست. به علاوه قابلیت سیر کنندگی آن‌ها نیز کم است. یعنی در هر وعده غذایی باید مقدار بیشتری از فیلرها استفاده شود تا بتوانید خیوان خانگی‌تان را سیر کنید‌.

جمع بندی

تغذیه مناسب حیوانات خانگی به طور مستقیم روی سلامت و بهداشت آن‌ها اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که باید از سلامت و کیفیت غذایی که به حیوانات خانگی می دهید مطمئن باشید.

در هنگام تهیه تغذیه برای حیوانات خانگی باید به فروشگاه‌ها و مراکز معتبر مراجعه نمایید. تا جایی که می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای نشان سلامت و بهداشت باشند. در این صورت می‌توانید از سلامتی حیوانات خانگی  اطمینان حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *